۲۸۰ هزار نفر از نیم میلیون جمعیت فاقد بیمه خراسان رضوی در حاشیه شهر مشهد زندگی می کنند.

سلامت نیوز: ۲۸۰ هزار نفر از نیم میلیون جمعیت فاقد بیمه خراسان رضوی در حاشیه شهر مشهد زندگی می کنند.

با گذشت یک ماه و نیم از زمان آغاز طرح صدور دفترچه بیمه درمانی، مراحل صدور دفترچه برای بیش از 4 میلیون نفر از ثبت نام شدگان انجام شده است و حدود 2 میلیون نفر نیز هنوز فاقد دفترچه بیمه هستند و در سامانه بیمه سلامت ثبت نام نکرده اند که وضعیت این افراد تا پایان تیرماه بررسی و مشخص می شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ضمن بیان این مطلب به خراسان گفت: حدود 5/5 میلیون نفر تا کنون در سامانه ثبت نام کرده اند که از این میزان دفترچه های بیش از 4 میلیون نفر که ثبت نام اولیه را انجام داده بودند، آماده شده است و از بقیه افراد نیز از طریق پیامک دعوت می کنیم تا برای دریافت دفترچه مراجعه کنند.

محسنی بندپی با بیان این که ارائه دفترچه به متقاضیان در 4 کلانشهر تهران، مشهد، اصفهان و شیراز همچنان باقی مانده است، افزود: حدود 2 میلیون نفر از افرادی که در کشور زندگی می کنند فاقد دفترچه بیمه هستند، این افراد یا به دلیل همپوشانی نتوانسته اند در سامانه ثبت نام کنند و یا خودشان به دلایل مختلف مراجعه نکرده اند که وضعیت این افراد نیز تا پایان تیرماه بررسی و مشخص می شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همچنین با تاکید بر تحت پوشش قرار گرفتن افراد آسیب پذیر و فاقد درآمد در این طرح، اظهار کرد: با اجرای این قانون، 850 سکونت گاه غیر رسمی در کلان شهرها شناسایی شدند. از جمله در استان خراسان رضوی حدود نیم میلیون نفر فاقد بیمه درمان شناسایی شدند که 280 هزار نفر آن ها در حاشیه شهر مشهد زندگی می کردند.

وی ادامه داد: این افراد از قشرهایی بودند که حتی مواد مصرفی و پوشاک مناسب و درآمد نداشتند و اگر مشکلی برای سلامت آنها پیش می آمد حتی همین میزان امکانات را هم در معرض فروش قرار می دادند. وی خاطرنشان کرد: بنا داریم به گونه ای عمل کنیم که هیچ ایرانی در کشور فاقد دفترچه درمانی نباشد.

وی افزود: بین 7 تا 10 میلیون جمعیت فاقد دفترچه بیمه در کشور زندگی می کردند که بیش از 85 درصد این افراد فاقد درآمد و از اقشار آسیب پذیر بودند. بر این اساس در بند الف ماده 38 برنامه پنجم، دولت مکلف شد که این موضوع را پیگیری کند.

محسنی بندپی افزود: با این تکلیف قانونی، سازمان بیمه سلامت در کمترین زمان این افراد را شناسایی کرد و در کمتر از 45 روز دفترچه بیمه سلامت را به آن ها تحویل داد.

مدیرعامل بیمه سلامت خاطرنشان کرد: سایت سازمان بیمه سلامت همچنان باز است و هر فردی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای قرار ندارد می تواند از پوشش بیمه ای برخوردار شود ضمن آن که اگر فردی به هر دلیلی برای تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه اقدام نکرده باشد، در صورتی که به دلیل بیماری به بیمارستان مراجعه کند نماینده بیمه در بیمارستان موظف است مشخصات او را وارد سیستم بیمه سلامت کند و وی را تحت پوشش قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha