بعضی از واحدهای دانشگاهی که دانشجوی روانشناسی می‌گیرند حداقل کیفیت‌های لازم را برای پذیرش دانشجو ندارند به همین دلیل سازمان نظام روانشناسی تصمیم گرفته به دانشجویان فارغ‌التحصیل این دانشگاه‌ها پروانه مطب ندهد.

سلامت نیوز: بعضی از واحدهای دانشگاهی که دانشجوی روانشناسی می‌گیرند حداقل کیفیت‌های لازم را برای پذیرش دانشجو ندارند به همین دلیل سازمان نظام روانشناسی تصمیم گرفته به دانشجویان فارغ‌التحصیل این دانشگاه‌ها پروانه مطب ندهد.

فریبرز درتاج معاون پژوهشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از وظایف سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایرانی دادن مجوز کار به روان‌شناسان فارغ‌التحصیل می‌باشد.

این روانشناس یا در آزمون برد کتبی برای آنهایی که مدرک کارشناسی شان مرتبط نیست شرکت می‌کنند یا اینکه مصاحبه می‌شوند یکی از مشکلات ازدیاد مراکز دانشگاهی است که در رشته روان‌شناسی دانشجو پذیرش می‌کنند، در حال حاضر بیشتر از 200 هزار دانشجوی رشته روانشناسی در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند.

وی در ادامه افزود: بعضی از این واحدهای دانشگاهی که دانشجوی روان‌شناسی می‌گیرند حداقل کیفیت‌های لازم را برای پذیرش ندارد به همین دلیل سازمان تصمیم گرفته به دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، پروانه مطلب ندهد در فاز اول در خصوص پانزده دانشگاه و شاخص‌هایی که بر مبنای آن داریم تصمیم گرفته ایم. این واحدها،‌ واحدهایی هستند که یکی از شاخص های ارزیابی مراکز دانشگاهی شاخص آن نسبت استاد به دانشجو است که ایده‌اش 12 به 1 یعنی 12 دانشجو و یک استاد که در کشور ما شاخص آن 18 به 1 است که در بعضی از دانشگاه ها 70 به 1 هم  نیست. یکی دیگر از شاخص ها تعداد مقالات علمی اساتید و دانشگاهها، مقالات علمی، پژوهشی و مقالات چاپ شده همچنین کتاب‌های چاپ شده، تعداد طرح پژوهشی انجام شده توسط آن واحد دانشگاهی و از همه مهمتر تجهیزات و امکانات آن دانشگاه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بیژن دایی ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    1 3
    فعالیت روانشناسان غیر بالینی ظلم آشکار و غیر قابل بخشش به مردم بیچاره است چر مسئولین بهداشت سکوت می کنند و همین طور ارباب جراید
    • امیر شیرین زاده ( یاشار ) ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
      0 0
      تمامی گرایش های روانشناسی در جامعه لازم است. روانشناسان بالینی نمی توانند هم کار درمان اختلالات شخصیتی چون اسکیزوفرنی را داشته باشند و هم کار مشاوره مدرسه و استثنایی و مشاوره ازدواج و اختلافات زوج و ... را انجام دهند. تمامی گرایشات گرایشات درست و بجایی می باشد.
  • سارا ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    1 0
    بنظر من این بستگی به توانایی و مهارت فرد داره چه بسا افرا و استعدادی ندارن و کسایی هم هستند که که روانشناسی می خونند و هیچ تواناییادی ودر درمان و ارتباط برقرار کردن ارتباط با مراجعشون ندارند ملاک باید مهارت و علم باشه نه مرتبط یا غیر مرتبط بودن.