یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11538

به دستور «بنیاد سلامت ملی» آمریكا آزمایش‌های بالینی روی بزرگ‌ترین طرح ملی این كشور در راه تولید واكسن ایدز متوقف شده است زیرا این واكسن نیاز به تحقیقات تكمیلی بیشتری دارد تا روی انسان آزمایش شود.

انتشار این خبر در حالی دومین ضربه را به باور در دسترس بودن واكسن ایدز وارد می‌كند كه چند وقت قبل برنامه تولید واكسن پرسروصدای شركت «مرك» به خاطر افزایش میزان عفونت در داوطلبان با شكست مواجه شد.

دكتر «آنتونی فاسی» مدیر« مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی» می‌گوید: «درصورت نداشتن اطلاعات دقیق درباره سامانه ایمنی بدن و نحوه تعامل آن با ویروس ایدز، تولید هر واكسنی كه بخواهد سیستم ایمنی را تحریك كند به انداختن تیر در تاریكی شبیه است.» به عقیده دكتر« فوسی» از این پس تنها باید به آزمون‌هایی تكیه كرد كه دایره فعالیت محدود اما عملكردی واضح دارند.

برنامه ملی تولید واكسن برای ایدز حدود ده سال قبل و در زمان ریاست‌جمهوری «بیل كلینتون» با این امید آغاز شد كه ظرف ده سال تولید این واكسن جامه عمل بپوشاند؛ اما اكنون محققان می‌گویند تنها باید به تولید واكسنی امیدوار بود كه بتواند شدت عفونت را در بیماران مبتلا كاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha