مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه کمیته پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانش آموزان اظهار کرد: آزمون سلامت روان ۸۰ هزار دانش آموز سال اول متوسطه این استان نشان از افزایش ناهنجاری‌ها از جمله بی‌نشاطی و هیجانات منفی دارد.

افزایش ناهنجاری های روانی در دانش اموزان

سلامت نیوز:مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه کمیته پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانش آموزان اظهار کرد: آزمون سلامت روان ۸۰ هزار دانش آموز سال اول متوسطه این استان نشان از افزایش ناهنجاری‌ها از جمله بی‌نشاطی و هیجانات منفی دارد.
به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی گفت: مهندسی اجتماعی درستی برای جمعیت جوان کشور انجام نداده‌ایم. البته این نیروی بالقوه تا هشت سال دیگر در این مرحله از عمر خود دوره‌ای پر تلاطم، انرژی و خواسته دارند و به دنبال هویت خواهند بود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مسوولان می‌توانند با فرهنگ اصیل ایرانی و مذهبی در مسیر توانمند سازی دانش آموزان گام بردارند، تصریح کرد: نهضت پیشگیری از آسیب‌ها با طراحی فرایندهای مداخله‌ای باید طراحی شود.
حسینی مداخلات موثر در خصوص آسیبهای اجتماعی را نیازمند تخصص، مهارت، وقت گذاری و پیگیری دانست و اظهار داشت: اولویت بندی مشکلات در دستور کار قرار دارد.
وی پشنهاد کرد: در این کمیته اداره مشاوره، هسته‌های مشاوره ۴۸ منطقه، ۱۹ مرکز خدمات مشاوره‌ای، اداره پیشگیری از آسیب‌ها و پژوهشکده عباس زادگان وارد عمل شوند.
وی از حوزه‌های متوسطه، ابتدایی، پرورشی و انجمن اولیا و مربیان نیز خواست با معاونت تربیت بدنی و سلامت، تیمی تشکیل داده و اطلاعات را برای اقدام علمی و کنفرانس ملی مددکاری اجتماعی گناباد، جمع آوری نمایند تا حاصل کار برای برنامه ششم توسعه راهبردی شود.
به گفته حسینی هم اکنون و در دهه سوم انقلاب، آسیب‌ها ی اجتماعی شفاف شده اما تک علتی و خطی نیستند بلکه پروسه‌ای بوده و رفع آن، مداخله در روابط اجتماعی را می‌طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha