رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: ما فکر می‌کنیم مصوبه دیوان عدالت، ابطال شکل این موضوع است و قاعدتا وارد ماهیت آن نشده است. در مجموع از نظر وزارت بهداشت تعرفه حق فنی در داروخانه‌ها درست است و اخذ می‌شود.

واکنش وزارت بهداشت به ابطال مصوبه حق فنی داروخانه‌ها

سلامت نیوز :رییس سازمان غذا و دارو در واکنش به ابطال مصوبه حق فنی داروخانه‌ها از سوی دیوان عدالت اداری، گفت: از نظر وزارت بهداشت تعرفه حق فنی در داروخانه‌ها صحیح است و در این زمینه اقدام قانونی لازم را انجام می‌دهیم.
دکتر رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مصوبه اخیر دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه حق فنی یا حق حرفه‌ای داروخانه‌ها، گفت: حق فنی داروخانه‌ها از گذشته وجود داشته، مصوبه هیات وزیران است و موضوع جدیدی نیست؛ به طوری که عدد حق فنی داروخانه‌ها هر سال بر اساس تورم افزایش یافته است.
وی افزود: امسال نیز در مصوبه هیات وزیران بابت تعرفه خدمات درمانی و بیمه‌ها، تعرفه حق فنی داروخانه‌ها هم درج شد. البته تعرفه حق فنی داروخانه‌ها را نه بیمه‌ها، بلکه خود بیماران پرداخت می‌کنند؛ هرچند که مبلغ آن هم زیاد نیست و رقمی حدود 1300 تا 1400 تومان را شامل می‌شود.
دیناروند در این باره ادامه داد: دیوان عدالت اداری از نظر قانونی مصوبات دولت از هیات وزیران گرفته تا حتی مصوبه یک سازمان یا تصمیم یک اداره را در صورت شکایت بررسی و اگر آن شکایت مطابق قانون نباشد، آن را رد می‌کند. حدود 3 – 4 سال گذشته نیز دیوان مصوبه حق فنی داروخانه‌ها را ابطال کرده بود؛ چرا که معتقد است طبق مصوبه دولت این موضوع در چارچوب اختیارات قانون بیمه همگانی است و حق فنی داروخانه‌ها در آن قابل درج نیست.


رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: ما فکر می‌کنیم مصوبه دیوان عدالت، ابطال شکل این موضوع است و قاعدتا وارد ماهیت آن نشده است. در مجموع از نظر وزارت بهداشت تعرفه حق فنی در داروخانه‌ها درست است و اخذ می‌شود. ما نیز دنبال راهکار قانونی جهت اصلاح شکل آن هستیم تا اقدام قانونی لازم را انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha