عابد فتاحی افزود: بخش عظیمی از دغدغه ها و نگرانی های مردم برای تهیه دارو و هزینه های درمانی با اجرای این طرح کاهش یافت.

سلامت نیوز :عابد فتاحی در گفت و گو با ایرنا افزود: بخش عظیمی از دغدغه ها و نگرانی های مردم برای تهیه دارو و هزینه های درمانی با اجرای این طرح کاهش یافت.
وی اظهار کرد: این طرح در دولت قبلی هم مطرح شد اما جامه عمل نپوشید و با آغاز بکار دولت یازدهم روند اجرایی به خود گرفت و توانست نتایج مثبتی به بار آورد.
این نماینده مجلس ادامه داد: هم اکنون 70 درصد هزینه های بیمارستانی توسط خود بیمارستانها پرداخت می شود و به همین دلیل اکثر بیمارستانهای دولتی شاهد جمعیت کثیر بیماران هستند.
فتاحی استقرار پزشکان متخصص در مناطق دور دست و همچنین ایجاد درمانگاهها و مراکز درمانی مجهز درمناطق دورافتاده را گام دیگری برشمرد که توانسته در سرعت بخشیدن به اجرای طرح تحول نظام سلامت نقش موثری ایفا کند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: دستیبابی آسان بیماران صعب العلاج به داروی مورد نیاز و رایگان بودن آنها کمک بزرگی به این خانواده ها کرد و توانست تحولی بزرگ درعرصه سلامت ایجاد کند.
این نماینده مجلس همچنین استقرار پزشکان عمومی در مناطق محروم و فراهم کردن بسترهای لازم برای حضور آنها را نکته دیگری عنوان کرد که باعث شده ردپای نظام سلامت در محرومترین نقاط کشور دیده شود و مردم فقیر و تهی دست را از دارو و درمان بهره مند سازد.
وی با اشاره به میزان رضایتمندی مردم از طرح تحول نظام سلامت افزود: میزان رضایت مردم از این طرح بسیار بالا و قابل قبول است و می توان گفت رضایت بیش از 90 درصد مردم را جلب کرده و این موفقیت بزرگ دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت و عمل به منویات مقام معظم رهبری است.
فتاحی گفت: دولت روحانی به خوبی توانسته سیاست های کلی سلامت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب را اجرا کند و باید گفت این گام دولت ولایتمداری او را ثابت می کند.
طرح تحول نظام سلامت با پشتوانه رئیس دولت و تدوین برنامه های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در 15 اردیبهشت سال 93 در سراسر کشور شکل اجرایی به خود گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha