رییس مرکز تحقیقات سرطان گفت: ایران تقریبا بالاترین رشد سرطان را در جهان را دارد و علت این امر پیر شدن جمعیت کشور و بالا رفتن امید به زندگی و سبک زندگی نادرست یعنی رشد استرس های روانی، دلبستگی های مادی، اشکالات غذایی و آلودگی آب و هوا است.

70درصد علت سرطانها پیر شدن جمعیت کشور است

سلامت نیوز :رییس مرکز تحقیقات سرطان گفت: ایران تقریبا بالاترین رشد سرطان را در جهان را دارد و علت این امر پیر شدن جمعیت کشور و بالا رفتن امید به زندگی و سبک زندگی نادرست یعنی رشد استرس های روانی، دلبستگی های مادی، اشکالات غذایی و آلودگی آب و هوا است. 

دکتر محمد اسماعیل اکبری رییس مرکز تحقیقات سرطان در گفتگو با خبرنگار سلامت بسیج جامعه پزشکی گفت: متاسفانه ایران تقریبا بالاترین رشد سرطان را در جهان را دارد و علت این امر پیر شدن جمعیت کشور و بالا رفتن امید به زندگی است که شایع ترین علت افزایش تعداد افراد مبتلا به سرطان در کشور می باشد.

رییس مرکز تحقیقات سرطان افزود: حدود 150 نفر از صد هزار نفر افراد کشور مبتلا به سرطان هستند و شایع ترین سرطان در مردان، سرطان معده و در زنان سرطان پستان بوده است. همچنین حدود 85 هزار مورد سرطان جدید در سال داریم. حدود 400 هزار نفر نیز با این بیماری به زندگی خود ادامه می دهند.

وی ادامه داد:" 70 درصد علت ابتلا به بیماری سرطان در کشور ما افزایش سن و 30 درصد مربوط به سبک زندگی نادرست یعنی رشد استرس های روانی، دلبستگی های مادی، اشکالات غذایی و آلودگی آب و هوا است. "

مدیریت پژوهشی کشور ما که بتواند تحقیقات را به نتیجه برساند ضعیف است، بالای 90 درصد از داروهای بیماری سرطان هنوز وارداتی هستند.

دکتر محمد اسماعیل اکبری از تولید داروهای سرطان در داخل کشور ابراز نارضایتی کرد و گفت: بالای 90 درصد از داروهای بیماری سرطان هنوز وارداتی هستند.

 باتوجه به وضعیت بیماری سرطان در کشور ما، مصرف داروها بالاست لذا محققین دارویی باید همه تلاش خود را در این زمینه بکنند. در این رابطه آنچه که مهم است "مدیریت پژوهش" است چراکه توانمندی های فردی، توانمندی های انیستیتو و ساختاری زیادی در داخل کشور موجود است اما مدیریتی که این توانمندی ها را به نتیجه برساند ضعیف است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha