برای آنکه متوجه اجبار در این انتخاب شوید کافی است بدانید در سال 85 حتی نفر اول آزمون که یک خانم بود و نمی خواست از این سهمیه استفاده کند قبول نشد !! و بعد از اعتراض ها و رفت و آمدهای فراوان و شکایت به دفتر وزیر بهداشت به دلیل آنکه نمره اول بود ، در اولین رشته انتخابی خود قبول شد .

اخذ تعهد خدمت در مناطق محروم با زور و اجبار باطل است

سلامت نیوز :طرح خدمت اجباری در مناطق محروم توسط پزشکان متخصص زن این روزها منجر به ارسال نامه های زیادی به سلامت نیوز شده است . در زیر یکی از این نامه ها را میخوانید:

به گزارش سلامت نیوز  در دوره پنجم و ششم ،مجلس شورای اسلامی قانونی را برای تامین نیاز بیمارستان های کشور مصوب نمود که در رشته های مهم تخصصی بیست و پنج تا پنجاه درصد از قبولی های دوره دستیاری را به خانم ها و پنجاه تا هفتادو پنج درصد را به آقایان اختصاص دهد.

قبل از سال 82 مدت تعهد متقاضیان سهمیه خانم ها مطابق قانون خدمت پزشکان و به اندازه آقایان به مدت دو سال بود.  در سال 82 شورای آموزشی وزارت بهداشت طی مصوبه شماره پنجاه وهشت تصمیم گرفت متقاضیان خانم  به مدت 12 سال (شش برابر مدت قانونی ) در مناطق مورد نیاز خدمت نمایند و  نام آن را سهمیه خانم ها نامیدند .

این مصوبه بدون تایید هیچ مرجع قانونی برای ورودی های سال 83 به بعد با اخذ تعهد محضری و رسمی و اجباری، اجرا شد . مقرر شده بود اگر خانم متقاضی سهمیه ،  90 درصد نمره خانم غیر متقاضی را داشته باشد بتواند از این امکان استفاده نماید ؛ ولی در آزمونی که رقابت برای بدست آوردن یک یا دو نمره در دویست نمره برای قبول شدن است شرط 90 درصد نمره برای خانم ها به ازای تعهد در این سهمیه بسیار غیر منطقی است.

واضح است کسی که 90 درصد نمره را بگیرد قبول می شود بنابراین بسیاری از دختران با نمره بسیار خوب مجبور به سپردن تعهد شده اند چون اگر تعهد نمیدادند ، دختر با نمره 90 درصد به جای ایشان قبول میشد .

برای آنکه متوجه  اجبار در این انتخاب شوید کافی است بدانید در سال 85  حتی نفر اول آزمون که یک خانم بود و نمی خواست از این سهمیه استفاده کند قبول نشد !! و بعد از اعتراض ها و رفت و آمدهای فراوان و شکایت به دفتر وزیر بهداشت به دلیل آنکه نمره اول بود ، در اولین رشته انتخابی خود قبول شد .

دختران بسیاری آرزو داشتند که ای کاش پسر می بودند و نمی خواستند از این سهمیه استفاده نمایند چون اگر این سهمیه را انتخاب کنند ، 12 سال متعهد خدمت هستند و اگر نزنند قبول نمی شوند.

اخذ تعهدی که به زور و اجبار باشد باطل است و مطابق اخلاق اخذ هر گونه تعهد بایستی با اگاهی و رضایت طرفین باشد. متاسفانه سپردن تعهد مسیر یک طرفه ای بود که هیچ راهی برای عبور از آن نبود و با توجه به رقابت شدید ،اگر این سهمیه را انتخاب نکند مانند نفر اول آزمون قبول نخواهند شد. خلاف قانون بودن زمان این تعهد تا آنجا است که در متن تعهد اخذ شده به ماده 14 خدمت پزشکان و بند 7 و 8 قانون اساسی اشاره می شود که هیچ جای آن صحبت 12 سال نیست .

کسانی که از سال 85 به بعد در دانشگاه های تهران قبول شدند ، تعهد آنان به چهار سال کاهش یافت ولی در سایر دانشگاهها این تعهد پا برجا مانده و  برای ورودی های سال 89 به بعد سهمیه خانم ها حذف شد ولی ورودی های تا سال 89 همچنان متعهد هستند .   در سال 86  دیوان عدالت اداری به غیر قانونی بودن این بند از مصوبه رای داد ( رای هیات عمومی شماره 504-505 ) ، ولی مجریان از اجرای قانون طفره رفتند و جواب پی گیری ها اینچنین بود : اگر ما خانم ها را آزاد کنیم ، مشکلاتمان زیاد می شود و پاسخ گوی مسایل بیمارستانهای شهرهای کوچک نیستیم .

یعنی حاضریم به خانم دکتر های مظلوم 12 سال ظلم کنیم ولی مشکلات بیمارستانهایمان حل شود  بدون آنکه شرایط زندگی را برای آنان و خانوادهایشان فراهم کنند وهمچنین حق و حقوق در شان آنان را پرداخت کنند.چقدر غیر منصفانه است که در مقایسه با آقای پزشک که فقط دو سال تعهد دارد ، خانم پزشک باید دوازده سال متعهد باشد .

آنجایی که بایستی شرایط زن به دلیل داشتن مسئولیت خانواده و زندگی شرایط آسانتر یا حداقل مساوی با مرد مانند خود باشد ، زن بایستی شش برابر مرد متعهد باشد چقدر عادلانه !!!.

آقای پزشکی که خانمش پزشک باشد بایستی ده سال منتظر اتمام طرح زنش بماند و در صورتی که مرد پزشک نباشد و طبیعتا شاغل ، نه تنها امکاناتی برای انتقال مرد به منطقه مورد نیاز وجود ندارد بلکه دوری زن از خانواده ، تربیت فرزندان و زندگی این قبیل خانواده ها دچار مشکل خواهد شد (آنجایی که بایستی زن از مرد تبعیت کند برعکس شده و مرد برای نگه داشتن بنیان خانواده بایستی دوازده سال مشکلی را به دوش بکشد که خلاف قانون و انسانیت و شرع است ) چه بسیار خانواده ها که بنیانشان دچار اشکال  شده است .

مجریان برای حل شدن مقطعی مشکل بیمارستان های خود حاضر به رعایت قانون نیستند و میخواهند مسایل خود را با ظلم و اخذ تعهد از خانم های مظلوم  پوشش دهد . در صورتی که اگر درست برنامه ریزی شود به جای پاک شدن صورت مساله ، راه حل های بهتری وجود دارد.

پی نوشت :

ماده14ـ به منظور تربیت پزشک متخصص در مناطق محروم و مورد نیاز کشور ، وزارت بهداشت و درمان موظف است به هنگام پذیرش دستیار تخصصی سهمیه ای جداگانه برای مناطق محروم و نیازمند اختصاص  دهند .دستیاران  تخصصی استفاده کننده از سهمیه مذکور موظفند پس از انجام دوره تخصص برابر طول دوره بعنوان خدمات قانونی موضوع این قانون در نقاط مربوطه انجام دهند و پس از انجام خدمات پروانه دایم دریافت خواهند نمود .

تبصره1ـ دستیاران تخصصی استفاده کننده از سهمیه موضوع این ماده که دارای پروانه دایم پزشکی هستند نصف دوره تخصص با احتساب ضرایب مربوطه در نقاط مذکور خدمت خواهند کرد .

تبصره2ـ دستیاران تخصصی موضوع ماده فوق موظفند قبل از شروع دوره دستیاری تعهد ثبتی لازم جهت خدمت در مناطق مربوط را به دانشگا ههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بسپارند .

بند 11 پنجاه و هشتمین نشست شورای پزشکی مورخ 18/7/82 مصوبه شورای آموزش پزشکی :پذیرش با استفاده از سهمیه خانم ها (اعم از مجرد یا متاهل) صرفا به شرط الزام تعهد محضری برای انجام خدمات قانونی در مناطق محروم به مدت سه برابر طول تحصیل مجاز شناخته می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    54 0
    از انتشار نظر پزشکان دردمند که مورد ظلم یک طرفه واقع شدند ممنونیم
  • یک متخصص ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    46 0
    چطوره که برای اجرای این 12 سال طرح غیر عادلانه تان در روستاها وشهرهای خالی از جمعیت وبعضا نزدیک مراکز استانهابیمارستانهای تخصصی ومجهز بسازیم وبااین اقتصاد بد از کشورهای خارجی تجهیزات گرانقیمت وارد کنیم تا شما حرفتان یکی بماند وشهرستانها از متخصص خالی نباشند!تمامی بیماران شهرستانی با وجود جاده ها وخودرو های فراوان شخصی وغیرشخصی بامیل ورغبت و راحت به بیمارستانهای دانشگاهی مراکز استانها دسترسی دارند ولی به علت کمبود بیمارستانهای دولتی در مراکز استانها وپزشک متخصص در نوبت هستند ومجبورند علیرغم مشکلات مالی به مراکز خصوصی مراجعه کنند.مسئله دو دو تا چهارتاست!کجای دنیا در شهرستانهای کوچک امکانات وتجهیزات تخصصی وفوق تخصصی وجود دارد که در ایران هم باشد؟همه اش بازی وآواره کردن پزشکان متخصص در شهرستانهاو همچنین آواره کردن بیماران در مراکز استانهاست!!!!!!
  • حق گو ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    57 0
    حقیقت تلخ متاسفانه همین است! در واقع شورای تخصصی ادامه تحصیل خانمها را به نوعی مشروط کرده است به 12 سال خدمت اجباری!!! مگر بر اساس قانون اساسی ادامه تحصیل حق هر فرد ایرانی نیست؟! در واقع خانمها به خاطر عشق به تحصیل به داخل سهمیه هل داده شده اند! آیا تحصیل در ایران جز مصادیق مجرمانه است که مشروط میشود به 12 سال تبعید! بند 11 منشور حقوق زنان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی: مصونیت زنان از ضررهای مادی و معنوی با توجیه اعمال حق دیگران حالا وزارت بهداشت میخواهد با شعار حق مناطق محروم قوانین مصوب کشوری را زیر پا بگذارد! اصل 20 قانون اساسی را که قایل به تساوی زن و مرد است زیر پا بگذارد! آقایان 2 سال در مناطق محروم خدمت کنند ما 12 سال!!!تحصیل خانمها را یک شورای تخصصی مشروط کند به 12 سال خدمت اجباری!بعد هم رییس سنجششان بیایند و در رسانه بگویند اگر انتخاب نمیکردند پزشک عمومی می ماندند! مگر طبق اصل 3 قانون اساسی ادامه تحصیل حق همه نیست! خودشان هم در رسانه اعتراف کرده اند که قانون اساسی جمهوری اسلامی را زیر پا گذاشته اند! در همین سلامت نیوز سخنان دکتر پور کاظمی ریاست سنجش وزارتخانه چاپ شد بروید بخوانید! و اعتراف ضمنی ایشان را ببینید! شما بگویید تعیین طول مدت خدمت اجباری از اختیارات قوه مجریه است؟! بروید اختیارات شورای تخصصی را بخوانید! اگر اینطور است نظام وظیفه هم سر خود بیاید سربازی چند دوره را از 2 سال بکند 12 سال! بعد هم بگوید. IQ. اینها پایین تر بوده! باید 12 سال بروند تعهد هم ازشان بگیرد که مثلا اگر تعهد ندهید تا سربازی نروید نمیتوانید ادامه تحصیل بدهید! خنده تان نگرفت! باور کنید قضیه به همین سادگیست!بعد اینقدر آمده اند آن وسط شعار داده اند که اصل قضیه فراموش شده! حالا اصل قضیه شده حق مناطق محروم و ما که زورگو هستیم و میخواهیم زیر تعهدمان بزنیم!!!اصل 20 قانون اساسی ، منشور حقوق زنان،قانون خدمت پزشکان مصوب مجلس، جوانی ما ، زندگیمان، حق کودکان معصوممان که حتی نمی توانند زندگی در کنار هر دو والد را داشته باشند!رفته پشت این شعارها! و حقیقت تلخ پشت نقاب دلسوزی برای محرومین پنهان شده است!یکی بیاید و وظایف و اختیارات شورای تخصصی را برای مسوولین این شورا بخواند تا یادشان بیاید که حداقل وظیفه شان برگزاری امتحانات تخصصی بدور از تقلب و ... است! و اختیاراتشان در حیطه آموزش پزشکی است نه تعیین طول مدت خدمت اجباری!!!!
    • تاسف ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
      29 0
      طرح تحول در عمل مانند طرح شعاری وزیر ارتباطات دولت قبلی در مورد راه اندازی اینترنت ملی فقط برای شو است !! که هدف باطنی آن بی رقیب ماندن پزشکان قدیمی و جلوگیری از رقابت پزشکان جوان و با سواد تر با قدیمی ها است تا کلینیک هایی مانند کلینیک نور بی رقیب بمانند !!
    • اجبار به پزشک نا ممکن است !! ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
      56 0
      خونه داری با عزت به از طبابت با ذلت
  • سهمیه خانمها ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    25 0
    دکتر علي اکبر زارع‌نژاد مشاور وزیر(روزنامه ایران20/3/93): «در حال حاضر کمبود 2 هزار نيروي پزشک در مناطق محروم بايد جبران شود " رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز(هفته نامه سپید18/4/93):"متاسفانه هر ساله ظرفيت پذيرش رزيدنتي افزايش مي‌يابد در‌حالي‌که در جامعه به اين ميزان به متخصص نياز نيست و بايد جلوي اين کار گرفته شود." قضاوت را به شما همکار محترم پزشک میگذارم.خدا به داد این مردم برسد......
  • بدبخت ترین قشر جامعه ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    22 4
    دکتر ما در کنار شما نخواهیم بود !! به اعتراض ما سهمیه زنانی ها گوش داده نمی شود چون خود را در موضع قدرت احساس می کنید دارید با بهانه ای به نام تعهد به اجبار به ما زور بگویید، آقای دکتر کسی از ما نگفته نمی خواهیم طرح برویم حرف ما این است مدت آن باید معقول شود !! تا زمانی که در این جامعه هر کس در موضع قدرت باشد و به دیگران زور بگوید هیچ کس کنار شما نخواهد بود !! مثل مجلس که احساس می کند می تواند به آقای فرجی دانا زور بگوید چون قدرت دارد !! به امید آنکه در مورد سهمیه زنان شما از کسانی مشورت بگیرید که خود در تصویب این تعهد ظالمانه در گذشته نقشی نداشته باشند چون در مملکت ما گفتن اشتباه کردیم از سمت یک مسوول غیر ممکن است !!
  • روشنگر ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    13 1
    حل این مسئله به نفع وزارت بهداشت است ودر عصر ارتباطات حف کشی یک عده انسان نخبه ووادار کردن آنها برای خروج از کشور وفرارمغزها هزینه هنگفتی به کشور وارد خواهد ساخت.اگر بزودی این مسئله حل نشود در آینده مشکلات زیادی بدلیل اشباع پزشکان ایجاد خواهدکرد.ما منتظر تجدید نظر وزیر محترم ودستور ایشان برای کاهش مدت 12 سال هستیم .و الااین مسئله را جهانی خواهیم کرد ودولت تدبیر وامید که شعار حق شهروندی وحقوق بشر را میدهد پاسخگو خواهد بود.
  • تایید خواسته صادقانه خانمها ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    13 0
    علی شهرامی معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۳ باشگاه خبرنگاران :”ثبت نام نزدیک به ۳۰۰۰ پزشک عمومی و متخصص در طرح ماندگاری درمناطق محروم .هدف از اجرای این برنامه افزایش دستیابی بیماران به خدمات تخصصی پزشکی است که در واقع برنامه‌‌هایی طراحی شد که پزشکان متخصص و عمومی در این شهرها بصورت تمام وقت حضور داشته باشند.” وزیر ومسئولین محترم چرابه مردم نمیگوئید مشکل نیاز به متخصص در مناطق محروم حل شد!!!!تعهد ۱۲ ساله ما سهمیه زنان در کنار این پزشکان محترم که شبانه روزی در خدمت مردم متاطق محروم از تجهیزات پزشکی تخصصی به نظرتان بی معنی نیست!!
  • جوابیه به نمایندگان مجلس ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    16 1
    سخنگوي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در مصاحبه با سپید23/4/1393 : "افراد جان خود را در مناطق محروم به دليل فقدان پزشک متخصص از دست مي‌دهند. معترضان اختصاص سهميه 30 درصدي امتحان رزيدنتي به مناطق محروم، بد نيست به مناطق محروم سري بزنند تا متوجه شوند که مردم اين مناطق با چه مشکلاتي دست و پنجه نرم مي‌کنند.من در مناطق محروم شهرستان‌هايي را با 70 تا 80 هزار نفر جمعيت سراغ دارم که حتي يک پزشک متخصص ندارند و تازه در مراکز استان نيز پزشک متخصص تنها درساعت کار اداري حضور پيدا مي‌کند. بارها شاهد اين مسئله بودم که چطور يک بيمار اورژانسي با اين پاسخ مواجه مي‌شود که لطف کنيد فردا ساعت 8 صبح تشريف بياوريد و براي پزشک اصلا مهم نبوده که امکان دارد که اين بيمار در اين ساعت باقي‌مانده جانش را از دست بدهد. " عزیزان نماینده نه دکتر متخصص در حوزه وکالت شما لازم است ونه بیمارستان!آخر کی میخواهید این موضوع را درک کنید مردم خسته شده اند وخودشان راه مراکز استانها را خوب بلدند ومتخصصان کلان شهرها را میشناسند! هیچ بیمارستان ساخته شده در شهرستانها برای مردم مفید نبوده وملیاردها تومان پول به هدر رفته است چون تجهیزات لازم واتاق عمل لازم راندارند و پولی وجود ندارد که تجهیز شوند و عاقلانه هم نیستکه تجهیز شوند!.بدلیل مهاجرت دهی بیماران هم کمند!تختها خالیند وبیمارستان ها به عنوان درمانگاه اورژانس کار میکنند واتفاقا همیشه پزشک اورژانس 24 ساعته وجود دارد!احتمالا شماها نمایندگان باید سری به بیمارستانهایتان بزنید!خدایا در این ماه مبارک به ما و این نمایندگان روشن بینی و عدالت وصداقت در گفتار عنایت فرما.
    • سهمیه زنان ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
      4 0
      این نماینده حتما پزشک نیست والا این حرفها را نمیزد ویا اینکه صادقانه سخن نمیگوید.خدا به دادملت ایران برسد.اینها هستند که برای پزشکی ایران قانون تصویب میکنند!پزشک اورژانس هربیمارستانی بیمار اورژانسی را از غیر اورژانسی تشخیص میدهد واعزام کردن یک بیماراورژانسی بعد از اقدامات اولیه تنها کاری است که متخصص یا عمومی انجام خواهد داد.
  • طرح خرید خدمت سهمیه زنان قانونی است. ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    19 2
    عبدالرحمان رستمیان عضو کمیسیون بهداشت گفته پزشکان متخصص سهمیه زنان به وزارت بهداشت 60 ملیون تومان داده وطرح خود را میخرند!!! ما حاضرم طرح خودمان را بخریم وچندر غز حقوقی که در دوران رزیدمنتی گرفتیم پس بدهیم ما را به خیر ووزارتخانه را به سلامت!تا از دروع ودغل نجات یابیم
    • حذف کل طرح با خرید آن یا کاهش آن به 4 سال! ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
      15 2
      هیچ قانونی برعلیه خرید تعهد خدمت وجود ندارد وجواب منفی وزارت بهداشت در این مورد شفاهی وبی اساس است. مگر نمیگوئید ما حق مناطق محروم را خورده ایم!هرچقدره تقدیم کنیم تاگفته ناحق شما که طرح 12 ساله را قانونی میدانید محق جلوه داده شود!قانون اجازه خرید طرح خدمت راداده وآنرا مجاز شمرده است وکلمه ای علیه آن در تعهد نامه ما به چشم نمیخورد.چطوره با این غرامتی که به ناحق پرداخت خواهیم کرد چند بیمارستان به درد نخور درمناطق محروم بسازید یا صرف زایمان طبیعی کنید! در این سالها به زنان بدبخت ایران مخصوصا درمناطق محروم (که 90 درصد زایمانها سزارین بوده) سزارین بیخودی تحمیل شد و هیچکدام از این مدعیان حمایت از مناطق محروم جیکشان در نیامد!!!!
  • حقیقت یاب ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    13 0
    همکاران محترم وزیر بهداشت فعلی خودشان زمانی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی کشور (۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰) بوده اند وهمچنین ایشان عضو شورای آموزش پزشکی و تخصصی به عنوان نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴) بوده اند وخودشان درجریان نوشتن این طرح 12 ساله بوده ودر آن دخیل بوده اندوعلت برخورد عجیبشان را الان متوجه خواهید شد.ایشان باید خودشان را هم زیر سئوال ببرند تا طرح ما کاهش یابد. http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%DB%8C%D8%AF_%D8%AD%D8%B3%D9%86_%D9%82%D8%A7%D8%B6%DB%8C%E2%80%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87_%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C خدایا در این ماه مبارک به وزیر محترم آنچنان قدرتی عنایت فرما تا درنظرشان تجدید نظر کنند و از اشتباه وزارت بهداشت در سال 82حمایت نکنند وحق ما مظلومان را بستانند. انشااله
  • سهمیه زنان ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    7 0
    وزیر بهداشت در گفت و گوی تفصیلی با فارس" "بیمارستانها که ورشکسته هستند، بخش دولتی هم که پول ندارد" "نه یک ساختمان می‌سازیم، نه یک نفر پرسنل استخدام می کنیم بلکه از خرید خدمت بخش خصوصی استفاده می کنیم." وزیر محترم!ما متخصصان سهمیه زنان که آواره مناطق محرومیم وچندین ماه است که مسئولین بیمارستان ومعاونت درمان به ما قول خرید تجهیزات وراه اندازی اتاق عمل تخصصی را داده اند وبه آن عمل نکرده اند جرممان چیست؟شما که نخواهید توانست از عهده پرداخت حقوق ما برآئید!و تمامی خدمات بهداشتی-درمانی را به بخش خصوصی وشرکتهای بزرگ واگذار خواهید کرد چرا با حذف طرحمان در بیت المال صرفه جویی نمیکنید.ما را آزاد بگذارید در هر جایی که دوست داریم خدمت کنیم .به صرفه شماست که ما حداقل 4 سال برای جمع کردن امتیاز در شهرستانهامطب بازکنیم واز شما حقوق نگیریم!
  • حمایت از قانون! ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    22 0
    وزیر بهداشت ایرنا 30 تیر93): به نظر می رسد اختصاص سهمیه آزمون های دستیاری به مناطق محروم صحیح نبوده است و امیدواریم مجلس در این خصوص تجدید نظر کند." جناب وزیر!پس نظر مجلس مهم است.ما که خواهان بازگشت وزارت بهداشت به قانون در مورد سهمیه زنان هستیم که مدت خدمت ما را برابرطول تحصیل اعلام کرده است واجرای به عهده وزارت بهداشت است،متاسفانه به آن عمل نمیکنید.برخورد دوگانه با قانون صحیح نیست!چرا از قانون مجلس که در جهت خواسته به حق ماست حمایت نمیکنید؟کافیست دستور عمل به قانون را درمورد سهمیه خانمها ابلاغ نمائید.مشکل سهمیه مناطق محروم درست نقطه مقابل سهمیه ماست!سهمیه ما را مجلس برابرطول تحصیل گفته ولی وزارت بهداشت 3 برابر اعمال کرده ولی سهمیه محروم که 30 درصد سهمیه توسط مجلس تصویب شده ومورد اعتراض قرارگرفته واین اعتراض غیر قانونی است وشما باید از قانون حمایت کنید از شرکت کنندگان دستیاری امسال حمایت میکنید وتغییر قانون را از مجلس درخواست میکنید.معنی این رفتار چیست؟درخواست نقد اجرای قانون که کاملا شفاف است را ول کرده اید ودرخواست نسیه را چسبیده اید!!!!