وزیر بهداشت گفت: در اجرای طرح تحول نظام سلامت به شدت نیازمند همکاری با پلیس هستیم، و این همکاری به خصوص در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بیشتر حس می شود تا بتوانیم جلوی ورود دارو از مبادی غیرقانونی را بگیریم.

در اجرای طرح تحول نظام سلامت نیازمند همکاری با پلیس هستیم

سلامت نیوز :«قاچاق دارو علل زیادی دارد و تا به حال در این حوزه پیشگیری های لازم صورت نگرفته و این در حالی است که هرچقدر دارو گرانتر باشد، احتمال قاچاق آن بیشتر می شود.»وزیر بهداشت گفت: در اجرای طرح تحول نظام سلامت به شدت نیازمند همکاری با پلیس هستیم، و این همکاری به خصوص در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بیشتر حس می شود تا بتوانیم جلوی ورود دارو از مبادی غیرقانونی را بگیریم.


به گزارش ایلنا، دکتر سید حسن هاشمی در جلسه مشترک وزارت بهداشت و پلیس که صبح امروز در خصوص مدیریت پیشگیری از جرائم در حوزه پزشکی و قاچاق دارو در وزارت بهداشت تشکیل شد، با اشاره به این که ثمره تلاش های نیروهای انتظامی، امروز امنیت را برای کشور فراهم کرده است، گفت: دستگاهی مثل وزارت بهداشت که مسئولیت تامین سلامت و آرامش مردم را به عهده دارد، در انجام ماموریت هایش قطعا به کمک پلیس نیازمند است.


وی با اشاره به اینکه در بحث قاچاق دارو ضرورت این همکاری ها بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: در حال حاضر داروهای روانگردان، مواد مخدر و افیونی بلای دائمی و روزافزون در بین مردم شده و زمینه بروز بسیاری از بیماری ها بخصوص ایدز را در جامعه فراهم می کند.


وزیر بهداشت با تاکید بر افزایش برخوردهای قانونی با منابع قاچاق دارو و افزایش پیگیری ها در این حوزه، افزود: قاچاق دارو علل زیادی دارد و تا به حال در این حوزه پیشگیری های لازم صورت نگرفته و این در حالی است که هرچقدر دارو گرانتر باشد، احتمال قاچاق آن بیشتر می شود.

ارائه آموزشهای لازم به نیروهای انتظامی برای تشخیص هویت بیماران روانی
هاشمی همچنین در زمینه افزایش آمار بیماریهای روانی در جامعه گفت: در کل کشور حداقل نیازمند 40 هزار تخت بیماران روانی هستیم در حالی که حداکثر 10 هزار تخت در شرایط نه چندان استاندارد در بیمارستانهای کشور وجود دارد. ضمن اینکه خیلی از این بیماران نیز در شرایط بسیار نامناسب توسط خانواده‌ها در منازل نگهداری می‌شوند.


به گفته وزیر بهداشت، امید ما در زمینه افزایش تختهای روانی در بیمارستانها به خیرین و نیکوکاران است ضمن این آمادگی های لازم را جهت ارائه آموزشهای لازم به نیروهای انتظامی برای تشخیص هویت بیماران روانی داریم.


هاشمی در ادامه افزود: وزارت بهداشت آمادگی دارد تا در زمینه آزمایش‌های پیش از ازدواج و انجام تشخیص های دقیق‌تر و سریع تر بیماری ها در این حوزه، کارگروه مشترکی را با نیروی انتظامی تشکیل دهد.


وزیر بهداشت با تاکید بر این که در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت به شدت نیازمند همکاری با نیروی انتظامی هستیم، گفت: این همکاری بخصوص در حوزه دارو و تجهیزات بیشتر حس می شود تا بتوانیم جلوی ورود دارو از مبادی غیرقانونی را بگیریم.


وی اظهار امیدواری کرد تا همکاری های وزارت بهداشت با مسئولان نیروی انتظامی بیش از گذشته در راستای سالم سازی جامعه و ایجاد امنیت مردم باشد.
در این جلسه سردار سیدحسن بتولی رئیس پلیس آگاهی ناجا نیز با بیان اینکه وضعیت امنیت فعلی جامعه نه تنها در منطقه بلکه در دنیا نمره خوبی دارد، گفت: ولی در مجموع افزایش امنیت در جامعه همکاری های همه جانبه را می طلبد و نیروی انتظامی نمی تواند به تنهایی با برخوردهای فیزیکی این امنیت را به طور کامل برقرار کند.


وی با توجه به نقش سازمانهای دولتی در ایجاد هر چه بیشتر امنیت در جامعه افزود: همگی باید بتوانیم رسالت تامین امنیت که یک وظیفه حکومتی است را ایفا کنیم.


در این جلسه جرائم مرتبط با مراکز درمانی، جرائم مرتبط با حوزه دارو و نحوه خدمات رسانی به جامعه پزشکی در بعد امنیتی از اهم محورهای مشترک گفتگو و همکاری بین وزارت بهداشت و پلیس آگاهی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha