معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در پی وقوع پدیده های جوی غافلگیرکننده اخیر گفت: قرار است سامانه هشدار سریع و واکنش پدیده های جوی سازمان هواشناسی را توانمند کنیم.

سلامت نیوز: معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در پی وقوع پدیده های جوی غافلگیرکننده اخیر گفت: قرار است سامانه هشدار سریع و واکنش پدیده های جوی سازمان هواشناسی را توانمند کنیم.
    به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مرتضی اکبرپور در پی تشکیل جلسه ای مرتبط با پدیده های جوی اخیر در کشورمان گفت: به تازگی شاهد پدیده های جوی مانند طوفان پیش بینی نشده بودیم که سازمان هواشناسی در برخورد با این پدیده از واژه «غافلگیرکننده» استفاده کرد.
    معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور افزود: اگر قرار باشد در برخورد با پدیده های جوی همچنان از واژه «غافلگیری» استفاده کنیم و این کلمه اپیدمی شود و به همه پدیده های جوی سرایت کند، امری غیرقابل قبول خواهد بود چرا که در سیستم هواشناسی دنیای امروز تکنولوژی های بسیار ارتقاء یافته ای وجود دارد که دیگر پدیده ای غافلگیر کننده نیست لذا باید ببینیم که مشکلات و نواقص کار کجاست.
    اکبرپور افزود: نتیجه این جلسات، ایجاد سامانه مناسبی در امر پیش بینی، هشدار سریع و واکنش به موقع در برابر پدیده های جوی توسط دستگاه های اجرایی مانند سازمان هواشناسی خواهد بود.
    وی گفت: همچنین اقدام دیگری که مدنظر است اعلام نقطه ای، محلی و استانی پدیده های جوی است. براساس این سیستم، سازمان هواشناسی قادر خواهد بود پدیده رگبار، طوفان و هر وضعیت جوی دیگر را درست در محله و نقطه ای از استان که اتفاق خواهد افتاد تشخیص دهد و اعلام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha