وزیر بهداشت درباره پدیده بیمار دزدی گفت: با كارهای انجام شده و هماهنگی‌هایی كه بین اورژانس 115 و آمبولانس‌های خصوصی ایجاد شده، حجم تخلفات نسبت به گذشته بسیار كمتر شده است.

دكتر باقری لنكرانی در حاشیه جلسه هیات دولت، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره پدیده بیمار دزدی، گفت: جامعه پزشكی حجم زیادی از خدمات را ارائه می‌دهد، شش میلیون مراجعه در سال وجود دارد و طبیعتا مواردی از این پدیده در بیمارستانها و مكانهای مختلف وجود دارد. شائبه تخلف در همه جا هست اما وجه غالب نیست.

وی افزود: خوشبختانه با كارهایی كه شده و هماهنگی‌هایی كه بین اورژانس 115 و آمبولانسهای خصوصی ایجاد شده حجم تخلفات نسبت به گذشته خیلی كمتر شده است؛ البته به صفر نرسیده و اخیرا هم با برنامه پیام مشترك كه ایجاد شده امیدواریم حجم تخلفات از این هم كاهش بیابد. در بیمارستان‌های دولتی هم كسانی كه بیمارستان‌ها را ترك می‌كنند سیستم بازخوردی طراحی شده كه كمك می‌كند حجم تخلفات كمتر شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگری درباره بروز برخی بیماری‌ها به علت وجود آرسنیك گفت:‌ هم اكنون با همه‌گیری بیماری مواجه نیستیم. همه گیری وقوع غیرمنتظره است البته در فصل گرما شیوع بیماری‌ها بیشتر می‌شود كه به منظور جلوگیری از آن توصیه می‌كنیم افراد بهداشت فردی را رعایت كنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha