رییس دانشکده داروسازی علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: اگر تعرفه حق فنی داروخانه‌ها لغو شود، دیگر وجود دانشکده‌ها و دانشجویانی که 7 سال در این دانشکده تحصیل می‌کنند بی‌معنی می‌شود.

داروخانه‌ها بدون حق فنی، مشابه بقالی‌ها می‌شوند

سلامت نیوز: رییس دانشکده داروسازی علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: اگر تعرفه حق فنی داروخانه‌ها لغو شود، دیگر وجود دانشکده‌ها و دانشجویانی که 7 سال در این دانشکده تحصیل می‌کنند بی‌معنی می‌شود.

دکتر وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در صورتی که ایده دیوان عدالت اداری بر لغو تعرفه‌های حق فنی باشد، داروخانه‌ها نیز با بقالی‌ها تفاوتی نخواهند داشت، اظهارکرد: به نظر نمی‌رسد به منظور دیوان عدالت از لغو تعرفه داروخانه، اصل قضیه گرفتن تعرفه باشد بلکه ممکن است مساله‌ای به وجود آمده در رابطه با محتوا و روند این مصوبه باشد.

وی با اشاره به اینکه داروسازان حاضر در داروخانه‌ها وظیفه ارائه خدمت به مردم را دارند، تصریح کرد: ارائه این خدمت مربوط به درخواست مردم است و در عین حال نخستین کمکی که مردم نیز می‌گویند از داروخانه‌ها و داروسازان است.

رییس دانشکده داروسازی علوم پزشکی شهیدبهشتی خاطرنشان کرد: داروسازان در ارائه راهنمایی‌های دارویی و توصیه‌های پزشکی نقش مهمی را در داروخانه‌ها و به خصوص در ارائه داروهای غیرنسخه ایفا می‌کنند.

وحیدی با اشاره به اینکه مراجعه و بهره‌بردن از خدمات داروسازان در داروخانه‌ها نیازمند فرهنگسازی در جامعه است، افزود: داروسازان برای ارائه خدمات دارویی و مشاوره تحصیل می‌کنند و از ارائه این خدمات نیز خوشحال می‌شوند و عدم وجود اطلاعات بین مردم و فرهنگسازی برای مراجعه به داروسازان دلیل حذف تعرفه حق فنی نیست.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha