طرح آزمایش ناهنجاری‌های جنین در کشور به همت مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری ولی عصر(عج) بیمارستان امام خمینی (ره) و با همکاری معاونت سلامت وزارت بهداشت و تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی (WHO ) اجرا می‌شود.

معصومه بنی سیدهاشمی پژوهشگر این مرکز درگفت وگو با ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، گفت: مرکز تحقیقات بهداشت باروری ولی عصر در سال 77 با هدف تحقیق و پژوهش در زمینه درمان ناباروری در بیمارستان ولیعصر(عج) بیمارستان امام خمینی (ره) شروع به کار کرد.

وی ادامه داد: اقدامات مهم این مرکز شامل انجام مشاوره در زمینه‌های بلوغ، بهداشت و تنظیم خانواده، ژنتیک بارداری، پره ناتال، تغذیه بارداری، روانپزشکی بارداری و یائسگی است.

این عضو مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری ولی عصر(عج) گفت: این مرکز پس از شروع کار درمانگاه‌های پره ناتولوژی، ژنتیک بارداری، ناباروری زنان و مردان و سرطان‌های زنان را نیز تأسیس کرده است که به تحقق اهداف مرکز کمک می‌کند.

وی ادامه داد: از اقدامات انجام شده در این مرکز می‌توان به درمان‌های ناباروری IVF، IVM، IGSI، IVI، اهدای تخمک و اهدای جنین اشاره کرد.

وی در خصوص طرح های پژوهشی ارائه شده در این مرکز گفت: طرح IVM با همکاری دانشگاه کارولینای سوئد و حمایت مالی این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاونت فناوری وزارت تحقیقات و فناوری در حال بررسی است.

سیدهاشمی با بیان این که پژوهشگران این مرکز در جشنواره‌های مختلف موفق به کسب رتبه شده‌اند، خاطرنشان کرد: این مرکز مقالات ارائه شده را در قالب فصلنامه خانواده به فارسی و در فصلنامه سلامت باروری به زبان لاتین منتشر می‌کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha