رئیس دبیرخانه کارگروه بهداشت کشور در حوادث غیرمترقبه گفت: با اجرای طرح اورژانس ملی SOS، همه شماره‌های امدادی اورژانس کشور، آتش نشانی، هلال احمر، راهداری، اورژانس اجتماعی و ... در یک شماره امدادی 115 ادغام می‌شوند.

سلامت نیوز: رئیس دبیرخانه کارگروه بهداشت کشور در حوادث غیرمترقبه گفت: با اجرای طرح اورژانس ملی SOS، همه شماره‌های امدادی اورژانس کشور، آتش نشانی، هلال احمر، راهداری، اورژانس اجتماعی و ... در یک شماره امدادی 115 ادغام می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز، حمیدرضا خانکه، با اعلام خبر آغاز اجرای مرحله آزمایشی طرح اورژانس ملی SOS از شهریور امسال در قم، تاکید کرد: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با تمام توان، مدیریت علمی طرح را به عهده دارد.

رئیس دبیرخانه کارگروه بهداشت و درمان کشور در حوادث غیرمترقبه گفت: با اجرای طرح اورژانس ملی OS ، همه شماره های امدادی مربوط به اورژانس کشور، آتش نشانی ، هلال احمر، راهداری، اورژانس اجتماعی  و ... در یک شماره امدادی 115 ادغام می شود و تمام هموطنان می توانند در صورت نیاز به هرگونه کمک امدادی در حوادث یا فوریتهای پزشکی، فقط با شماره تلفن 115 تماس بگیرند تا نیروهای امدادگر، برای کمک به آنان اعزام شوند.

خانکه پس از دیدار با استاندار قم و دیگر مسئولان این استان و انجام مقدمات اجرای مرحله اول این طرح، افزود: در جلسه هم اندیشی با حضور استاندار قم، مسئولان این استان و نمایندگان سازمانهای ذیربط، مقرر شد تا در محلی که اداره کل مدیریت بحران استان قم در اختیار می گذارد و با مشارکت  تمام سازمانهای ذیربط همچون شهرداری، آتش نشانی، هلال احمر، سازمان بهزیستی، پلیس و دیگر مسئولان استانی، مرحله آزمایشی طرح اورژانس ملی SOS از شهریور سال جاری اجرا شود.

اجرای مرحله آزمایشی با رویکرد سلامتی

وی افزود: مرحله آزمایشی این طرح با رویکرد سلامتی، در چهار فاز و طی سه ماه اجرا می شود و گزارش از چگونگی اجرای آن نیز به کمیسیون ایمنی راهها به سرپرستی وزیر راه، ارائه خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات و مدیرگروه آموزشی سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، اظهار داشت: معاونت درمان وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی طرح، و مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی وزارت بهداشت  نیز همکاری و حمایت همه جانبه از طرح خواهد داشت.

ادغام شماره های امدادی به منزله حذف بقیه شماره ها نیست

وی همچنین خاطر نشان کرد: ادغام تمام شماره های امدادی در یک شماره 115 ،  به منزله حذف این شماره ها از شبکه مخابراتی کشور نیست. با توجه به اینکه شماره های قبلی سازمانهای امدادگر نیز از سوی سازمان مخابرات کشور ، به شماره 115 متصل می شود ، لذا تماس با هریک از شماره های قبلی نیز در نهایت، به مرکز اورژانس ملیSOS  با شماره 115 ، وصل خواهد شد.

خانکه گفت: هموطنان فقط وضعیت اضطراری پیش آمده را برای اپراتور مرکز اورژانس ملی (SOS) تشریح کنند و بر اساس وضعیت آنان و بنا به تشخیص کارشناسان مرکز اورژانس ملی، نیروهای امدادگر با کمک های لازم، اعزام شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha