ارائه و پذیرش کارت هوشمند سلامت در مرحله اول، فقط در مراکز ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی صورت می‌گیرد.

سلامت نیوز: ارائه و پذیرش کارت هوشمند سلامت در مرحله اول، فقط در مراکز ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی صورت می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: به دنبال برگزاری نشست خبری مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و انتشار اخباری درمورد کارت هوشمند سلامت در رسانه‌ها، اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: دکتر سیدتقی نوربخش در نشست خبری روز گذشته اولویت‌ها و برنامه‌های تأمین‌اجتماعی را تشریح کرد و یکی از برنامه‌های اعلام شده توسط وی ارائه و پذیرش کارت هوشمند سلامت به بیمه‌شدگان است که در مرحله اول فقط در مراکز درمان ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی، پذیرش خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این نشست تصریح کرد که این کارت تا حدود 3 ماه آینده به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

به گفته دکتر نوربخش، کارت سلامت دارای تراشه الکترونیکی است که اطلاعات درمانی بیمه‌شدگان در آن ذخیره می‌شود و در مراجعه به مراکز درمانی ملکی تأمین‌اجتماعی نیازی به ارائه دفترچه نخواهد بود.

بنابراین بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی تا حدود 3 ماه آینده کارت هوشمند سلامت دریافت کرده و استفاده از آن فقط در مراکز ملکی سازمان مقدور خواهد بود و در مراکز درمانی طرف قرارداد همچنان از دفترچه‌های درمانی استفاده می‌کنند.

به عبارت دیگر دفترچه‌های درمانی تأمین‌اجتماعی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی، خصوصی، دانشگاهی و خیریه و همچنین داروخانه‌ها و مراکز تشخیصی و مطب پزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی متعلق به سازمان تأمین‌اجتماعی از کارت هوشمند سلامت استفاده خواهند کرد.

بدیهی است استفاده از کارت هوشمند سلامت در مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی اولین گام برای حذف کامل دفترچه‌های درمان و استفاده از کارت در مراکز طرف قرارداد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فروغ ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    سلام حدود یک سالی هست ک جهت دریافت کارت سلامت ثبت نام کرده ایم اما بعد از گذشت 1سال هنوز اس ام اس جهت دریافت کارت از مراکز توزیع دریافت نکرده ایم .خواهشمند است توضیحی در این مورد بفرمایید.