چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 115472

یک پزشک عمومی استفاده از آب لیمو را در درمان مسمومیت بی تاثیر دانست و اظهار کرد: این مسئله تنها اثر تلقینی داشته و به جهت ممانعت از تهوع افراد می‌تواند مفید باشد.

سلامت نیوز: ‌یک پزشک عمومی استفاده از آب لیمو را در درمان مسمومیت بی تاثیر دانست و اظهار کرد: این مسئله تنها اثر تلقینی داشته و به جهت ممانعت از تهوع افراد می‌تواند مفید باشد.

‌یک پزشک عمومی مصرف آبلیمو را در درمان مسمومیت بی تاثیر دانست و اظهار کرد: این کار تنها جنبه تلقینی دارد.

فاطمه جلیلیان در گفت و گو با ایسنا، اسهال، استفراق و دردشکم را سه علامت اصلی مسمومیت‌های غذایی عنوان کرد و افزود: در فصل تابستان با توجه به افزایش دمای هوا رشد میکروب‌ها سریعتر شده و در صورت بیرون ماندن غذا از یخچال احتمال فاسد شدن و در پی مصرف آن احتمال مسمومیت‌های غذایی بیشتر می‌شود.

وی افزود: در همین راستا توصیه می‌شود تا در فصول گرم سال باقی مانده مواد غذایی بلافاصله پس از مصرف در یخچال نگهداری شود.

این پزشک عمومی تصریح کرد: بهتر است در فصل گرما ترجیحا از غذاهای بیرون به ویژه فست فودها استفاده نشود.

وی با اشاره به افزایش مسافرت‌های بین شهری، در خصوص استفاده از غذاهای رستوران‌های بین راهی هشدار داد و اظهار کرد: بهتر است افراد تا حد ممکن از غذاهای بین راهی استفاده نکرده ‌یا محل های مطمئن را برای صرف غذای خود انتخاب کنند.

جلیلیان با اشاره به از دست رفتن حجم زیادی از آب بر اثر اسهال و استفراق ناشی از مسمومیت، گفت: این میزان آب از دست رفته می‌تواند در کودکان خطراتی را به دنبال داشته باشد که در همین راستا ضروری است والدین نسبت به نوع تغذیه کودکان خود به ویژه در فصول گرم سال حساسیت بیشتری داشته باشند.

به گفته این پزشک عمومی، مراجعه به پزشک در موارد مسمومیت کودکان به ویژه زمانی که مسمومیت همراه با تب باشد، اهمیت و ضرورت دو چندان دارد.

جلیلیان استفاده از آب لیمو را در درمان مسمومیت بی تاثیر دانست و اظهار کرد: این مسئله تنها اثر تلقینی داشته و به جهت ممانعت از تهوع افراد می‌تواند مفید باشد.

وی افزایش مصرف مایعات و سرم درمانی را در درمان مسمومیت موثر دانست و اظهار کرد: این کار به ویژه در موارد مسمومیت کودکان اهمیت دوچندان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha