معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: با اقدامات هدفمند بهداشتی بر کنترل بیماری های غیرواگیر باید طول عمر افراد را در کشور به 80 سال رساند.

طول عمر ایرانیان باید تا 80 سال افزایش یابد

سلامت نیوز: معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: با اقدامات هدفمند بهداشتی بر کنترل بیماری های غیرواگیر باید طول عمر افراد را در کشور به 80 سال رساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، رضا ملک زاده گفت: هر چند در 45 سال گذشته 22 سال بر طول عمر افراد اضافه شده ولی این رقم کافی نیست.

وی میانگین طول عمر برای مردان ایرانی را 71.5 سال و زنان را 73 سال عنوان کرد.

ملک زاده دلیل این افزایش طول عمر را ارائه خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی و پیشگیری از بیماری های عفونی، کاهش مرگ کودکان بین یک تا پنج سال و همچنین کاهش مرگ مادران بیان کرد.

وی گفت: بررسی ها نشان می دهد که در تهران 35 درصد افراد مبتلا به سکته های قلبی زیر 50 سال و 10 درصد این افراد زیر 40 سال هستند که باید در زمینه کنترل بیماری های غیرواگیر فعالیت اساسی داشت.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: اگر دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بخواهد در کشور معتبر و نمونه باشد می تواند با حمایت وزارت بهداشت و به کارگیری سه درصد از بودجه های دانشگاه، مرکز تحقیقات بیماری های غیرواگیر را تشکیل دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه این کار در استان گلستان انجام شده می توان از تجربیات آن ها استفاده کرد ضمن اینکه تیمی از گلستان نیز به رفسنجان اعزام خواهیم کرد تا در این مرکز، مطالعات و تحقیقات بر روی بیماری های کبدی و گوارشی، بالینی و روانپزشکی صورت گیرد.

ملک زاده با اشاره به اینکه چنین تحقیقات در 50 دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است گفت: این تحقیقات 50 سال طول می کشد و در کنار آن باید اعتماد مردم، روستاییان و شهرنشینان را جلب کرد تا به سلامتی خود اهمیت دهند.

وی با اشاره به اینکه بیماری سرطان معده در استان گلستان از سایر نقاط دنیا بیشتر بود افزود: با راه اندازی کلینیک درمان رایگان، جلب اعتماد مردم و رایزنی با ائمه جماعات و ائمه جمعه توانستیم اهداف این برنامه را دنبال کنیم و هم اکنون در مقایسه با کشورهای دیگر، تحقیقات خوب و رضایت بخش بوده است.

وی گفت: با توجه به اینکه 80 درصد از جمعیت کشور در روستاها به سر می برند مطالعات در زمینه های مختلف پزشکی در 342 روستا در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha