رئیس سازمان غذا و دارو معتقد است که تعرفه حق فنی سال گذشته هر عددی که بوده باطل نشده و دیوان عدالت اداری تنها تعرفه امسال را باطل کرده است. داروخانه ها فعلا مجاز به اخذ تعرفه ای که 15 درصد افزایش یافته، نیستند.

دیوان عدالت اداری تنها تعرفه حق فنی امسال را باطل کرده است

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو معتقد است که تعرفه حق فنی سال گذشته هر عددی که بوده باطل نشده و دیوان عدالت اداری تنها تعرفه امسال را باطل کرده است. داروخانه ها فعلا مجاز به اخذ تعرفه ای که 15 درصد افزایش یافته، نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابطال مصوبه هیئت دولت از سوی دیوان عدالت اداری در ارتباط با افزایش تعرفه حق فنی داروخانه ها، با واکنش داروسازان، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی و... همراه بود بطوریکه همه منتقدان رای دیوان عدالت بر این عقیده اند که حق فنی، پولی است که در قبال ارائه خدمات به مردم دریافت می شود و کاملا قانونی است. دکتر رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو اظهارداشت: تعرفه حق فنی داروخانه ها مربوط به سال گذشته باطل نشده و دیوان عدالت اداری تنها افزایش 15 درصدی تعرفه امسال را باطل کرده است.

وی در واکنش به خبر ابطال حق فنی داروخانه ها، گفت: تعرفه حق فنی داروخانه ها که چهار سال گذشته توسط دیوان عدالت اداری و وزارت بهداشت به تصویب رسید و به داروخانه ها ابلاغ شد، ابطال نشده و داروخانه ها همچنان می توانند تعرفه در حدود 1300 تومانی را بابت نسخ دریافتی، به عنوان حق فنی از بیماران دریافت کنند.

دیناروند با اشاره به اینکه یک ماه گذشته در هیئت وزیران افزایش 15 درصدی تعرفه حق فنی مطرح و تصویب شد، افزود: رای دیوان عدالت اداری مربوط به ابطال این افزایش 15 درصدی است هرچند ما معتقدیم این رای دیوان اشتباه است. چون تعرفه حق فنی مبنای قانونی دارد و ابطال آن کار درستی نیست.

وی معتقد است که تعرفه حق فنی سال گذشته هر عددی که بوده باطل نشده و دیوان عدالت اداری تنها تعرفه امسال را باطل کرده است. داروخانه ها فعلا مجاز به اخذ تعرفه ای که 15 درصد افزایش یافته، نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha