مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری از ابلاغ رای اخیر هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه حق فنی داروخانه ها به روزنامه رسمی خبر داد و گفت: این رای بزودی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز ابلاغ خواهد شد.

سلامت نیوز: مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری از ابلاغ رای اخیر هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه حق فنی داروخانه ها به روزنامه رسمی خبر داد و گفت: این رای بزودی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز ابلاغ خواهد شد.

«علی اکبر بختیاری» در گفت وگو با ایرنا افزود: آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از انتشار از روزنامه رسمی، قابل اجراست.

وی در پاسخ به این سووال که رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرده حق فنی داروخانه ها پابرجاست و دیوان عدالت فقط افزایش 15 درصدی مربوط به امسال را ابطال کرده، گفت: آنچه مسلم است، مصوبه ابطال شده و گرفتن حق فنی یا تعرفه خدمات حرفه ای توسط داروخانه ها مجوز قانونی ندارد.

بختیاری ادامه داد: رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری ناظر بر این است که ردیف های الف و ب بند چهارم مصوبه هیات وزیران در 30 اردیبهشت سال 93 ابطال شده و طبیعتا گرفتن وجه از مردم وجاهت قانونی ندارد.

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری افزود: دریافت حق فنی پیشتر به موجب دادنامه شماره 199 مورخ 3 خرداد سال 88 هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شده است و مصوبه جدید که برای تعرفه خدمات حرفه ای در داروخانه ها مجوز داده بود نیز به موجب رای اخیر دیوان عدالت اداری ابطال شده و طبیعتا دیگر موجبی برای گرفتن چنین وجهی از مردم وجود ندارد.

اعضای هیات عمومی دیوان عدالت اداری روز دوشنبه مصوبه حق فنی داروخانه ها یا حق حرفه ای را ابطال کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • افشین ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    2 0
    هر تصمیمی وزارت بهداشت و قوه قضائیه بگیرند مختارند. اما من بعنوان یک داروساز اعلام می کنم خدمات داروئی رایگان ارائه نخواهم کرد . اگر خدمات فنی و تخصصی شامل -خواندن نسخه - پیچیدن نسخه - ثبت نسخه بصورت مکانیزه - کنترل اقلام نسخه و تطبیق آن با بیماری کنترل تداخلات داروئی و ثبت دستور مصرف داروها توسط داروخانه نیاز نیست اعلام فرمائید بسیار خوشحال خواهم شد مسئولیت ارائه این خدمات را بعهده نداشته باشم. واقعا وجه اندک حق فنی داروخانه ارزش مسئولیت و زحمت کار داروخانه را ندارد. همین جا از قضات محترم دیوان عالی دعوت دمی کنم برای فهم صحیح از عملکرد و خدمات داروخانه فقط برای یک مرتبه یک نسخ بیمه را از ابتدا تا تحویل به بیمار شخصا انجام دهند تا ابعاد تخصصی کار مشخص شود .