تحقیقات نشان می دهد که برای پی بردن به بیماری دیابت ، می توان از دستگاه های نشانگر تصاویر لحظه ای چشمها استفاده کرد.

به گزارش سلامت نیوز یه نقل از سایت اینترنتی ساینس دیلی، نتایج یک تحیق جدید نشان می دهد که با استفاده از دستگاه های نشانگر تصاویر لحظه ای چشمها، که هم اکنون از آنها به عنوان هشدار دهنده هایی برای پی بردن به بیماریهای چشم استفاده می شود می توان برای پی بردن به بیماری دیابت در ابتدایی ترین مراحل آن پی برد.

این وسیله که توسط دانشمندان دانشگاه میشیگان آمریکا ابداع شده تصاویری را از چشم تهیه می کند که از این تصاویر برای تعیین فشارهای روحی و وضعیت متابولیکی بدن و همچنین آسیبهای وارد شده به بافت شبکیه که تمام آنها به عنوان نخستین نشانه های بیماری دیابت مطرح هستند، استفاده می شود.

برای افراد مبتلا به بیماری دیابت حتی اگر این بیماری تشخیص داده نشده باشد ، این وسیله می تواند به طور بالقوه پیشرفتهای قابل ملاحظه ای را درباره تعیین سطح گلوگز خون در اختیار پزشکان و بیماران قرار دهد.

این وسیله بدون آنکه مزاحمتی را برای چشم ایجاد کند تصاویر بسیار واضحی را از چشم تهیه کرده و پنج دقیقه طول می کشد تا تصویر برداری از هر دو چشم توسط این وسیله به اتمام برسد.

تا کنون تمامی آزمایشهای انجام شده بر روی این وسیله با موفقیت انجام شده اند و اگر آزمایشهای بعدی نیز با موفقیت به انجام برسند، می توان از این وسیله در مورد افرادی که در خطر ابتلا به دیابت هستند اما هنوز این بیماری در آنها تشخیص داده نشده است، استفاده کرد.

استرسهای متابولیکی و در نتیجه بیماریها را می توان با توجه به قدرت فلورسانس سلولی در بافت شبکیه چشم تعیین کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha