عضو فراكسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه معادن اطراف تهران می توانند در شدت گرفتن پدیده ریزگردها در این كلانشهر موثر باشند، گفت: در جلسه هفته پیش روی این فراكسیون، اثرات معادن اطراف تهران در بروز پدیده ریزگردها مطرح و بررسی می شود.

سلامت نیوز: عضو فراكسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه معادن اطراف تهران می توانند در شدت گرفتن پدیده ریزگردها در این كلانشهر موثر باشند، گفت: در جلسه هفته پیش روی این فراكسیون، اثرات معادن اطراف تهران در بروز پدیده ریزگردها مطرح و بررسی می شود.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با فارس با بیان اینكه 80 درصد پدیده ریزگردهای كشور ناشی از اثرات برون مرزی و كشورهای همسایه است، اظهار داشت: طی سال های اخیر شدت ریزگردها در كشور افزایش یافته است.

عضو فراكسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: چنین شرایطی به دلیل درگیر بودن كشورهای همسایه با مسائل امنیتی اتفاق افتاده است و باعث شده این كشورها قدرت فكر كردن به چنین مسائلی را نداشته باشند. در داخل كشور نیز مباحثی در شدت گرفتن بروز پدیده ریزگردها موثر بوده اند كه از جمله می توان به فعالیت بی رویه از معادن اشاره كرد.

وی با بیان اینكه باید با ایجاد منابع طبیعی و بیابان زدایی مانع از پیشرفت چنین شرایطی شویم، گفت: در بروز پدیده ریزگردهای تهران، بهره برداری غیراصولی از معادن اطراف این كلانشهر می تواند زمینه ساز چنین شرایطی باشد. به گفته لاهوتی، مدیریت و كنترل نامناسب موجب شده تا ریزگردها در تهران نسبت به گذشته اوج گیرد.
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha