شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲

مدیركل دفتر اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال ضمن اعلام آمار ازدواج برحسب تحصیلات زوجین برای نخستین باردر كشور، گفت: از مجموع ازدواج های ثبت شده در سال گذشته، بیشترین ثبت ازدواج مردان و زنان مربوط به تحصیلات دیپلم یا پیش دانشگاهی بوده است.

سلامت نیوز: مدیركل دفتر اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال ضمن اعلام آمار ازدواج برحسب تحصیلات زوجین برای نخستین باردر كشور، گفت: از مجموع ازدواج های ثبت شده در سال گذشته، بیشترین ثبت ازدواج مردان و زنان مربوط به تحصیلات دیپلم یا پیش دانشگاهی بوده است.

علی اكبر محزون در این خصوص افزود: آمار ثبت ازدواج در پایگاه اطلاعات جمعیت كشور نشان می دهد از كل 774 هزار و 513 ازدواج ثبت شده در سال گذشته، بیشترین ثبت ازدواج مردان بر حسب تحصیلات با 4/27 درصد مربوط به تحصیلات دیپلم یا پیش دانشگاهی و سپس 9/18 مربوط به تحصیلات دانشگاهی بوده است.

بیشترین ثبت ازدواج زنان نیز به ترتیب با 8/24 و 7/19 درصد مربوط به همین سطوح تحصیلی بوده است. محزون گفت: در 1/40 درصد ازدواج ها سطح تحصیلات زوجین كاملابرابر بوده و ازدواج هایی كه در آنها سطح تحصیلات مردان بیشتر از زنان بوده 1/18 درصد و ازدواج هایی كه در آنها سطح تحصیلات زنان بیشتر از مردان بوده 7/16 درصد بوده است: در بقیه ازدواج های ثبت شده، تحصیلات حداقل یكی از زوجین نامشخص بوده یا به سواد خواندن و نوشتن مربوط بوده است. این ارقام نشان می دهد الگوی انتخاب همسر با سطح تحصیلات كمتر برای آقایان در سطح تحصیلات دیپلم یا پیش دانشگاهی بیشتر بوده و این الگو برای خانم های در سطح تحصیلات دانشگاهی بیشتر بوده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha