دبیر کمیسیون بهداشت مجلس می‌گوید بنزین وارداتی اگر یورو ۴ شده است از مسئولان امر قدردانی می‌شود اما بنزین در هر صورت میزانی آلایندگی دارد.

سلامت نیوز: دبیر کمیسیون بهداشت مجلس می‌گوید بنزین وارداتی اگر یورو ۴ شده است از مسئولان امر قدردانی می‌شود اما بنزین در هر صورت میزانی آلایندگی دارد.


رسول خضری مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شانا، درباره آخرین خبر‌ها از روند پیگیری کمیسیون متبوعش در زمینه کیفیت بنزین افزود: بنزین وارداتی تا این تاریخ یورو ۴ نبوده است و اگر ان شاالله خبر واردات بنزین یورو ۴ درست باشد مایل هستیم گزارش ورود این نوع بنزین به کمیسیون ارسال شود زیرا اگر چنین کاری صورت گرفته باشد باید قدردانی شود.

وی با بیان این که بنزین وارداتی باید دارای استانداردهای لازم در خصوص مقدار بنزن باشد افزود: سوخت تولیدی پتروشیمی‌ها دارای بنزن بالاست از این رو آلایندگی ناشی از چنین بنزینی هزینه بسیار سنگینی به مردم وارد می‌کند.

دبیر کمیسیون بهداشت، گفت: بنزین در هر صورت دارای آلایندگی است زیرا یورو ۴ هم آلودگی‌های خودش را دارد.

این نماینده مجلس به تجربه کشورهای دیگر در خصوص کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: در کشورهای دیگر با مشارکت مردم و دولت، حمل و نقل عمومی توسعه یافته است. از این رو اگر بتوانیم خطوط ریلی کشور را گسترش دهیم برق به عنوان انرژی پاک کاربرد دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha