پزشک و متخصص داخلی به مبتلایان به میگرن توصیه کرد، تا زمان کنترل بیماری و کاهش دفعات حملات به کمتر از یکبار در هفته، از اهدای خون خودداری کنند.

مبتلایان به میگرن تا زمان کنترل بیماری خون ندهند

سلامت نیوز: پزشک و متخصص داخلی به مبتلایان به میگرن توصیه کرد، تا زمان کنترل بیماری و کاهش دفعات حملات به کمتر از یکبار در هفته، از اهدای خون خودداری کنند.

«بیتا ربانی» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بیماری میگرن یکی از علل شایع سردرد است که با بروز سردرد بر اثر محرک های نوری، شنیداری، حرکتی، گرسنگی و غیره همراه با سایر علایم مانند تهوع، استفراغ و سرگیجه شناخته می شود.

وی ادامه داد: آموزش بیماران نقش مهمی در کنترل این بیماری دارد، زیرا استفاده از روش های غیر دارویی و تغییر سبک زندگی از جمله رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، بهبود الگوی خواب، کنترل استرس و دوری از محرک ها، خودداری از مصرف بیش از حد الکل و کافئین، یوگا و هیپنوتیزم، در کنترل سردرد ناشی از میگرن موثرتر از درمان های دارویی است.

ربانی با بیان اینکه اختلال جریان خون طبیعی بخش هایی از مغز در بروز میگرن دخالت دارد، افزود: اهدای خون می تواند منجر به بروز حملات در مبتلایان به اشکال شدید و کنترل نشده بیماری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha