شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: فعالیت سایتهای همسریابی غیر قانونی بوده و این مراکز فاقد مجوز هستند.

سایتهای همسریابی فاقد مجوز هستند

سلامت نیوز: رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: فعالیت سایتهای همسریابی غیر قانونی بوده و این مراکز فاقد مجوز هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سرهنگ علی نیک نفس با اشاره به اینکه سایتهای همسر یابی با عنوان سایتهای ازدواج دایم و یا موقت اقدام به عضوگیری و جمع آوری اطلاعات شخصی افراد کرده و آنها را بدون اجازه فرد در اختیار دیگران قرار می دهند، اظهار داشت: برخی از این سایت ها از این اطلاعات با اهداف تجاری و تبلیغاتی نیز استفاده می کنند که منجر به بروز جرم و آسیب های اجتماعی و فردی می شود.

وی با تاكید بر اینكه یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در زندگی افراد بخصوص جوانان، نوع ارتباطات و میزان آن است، ادامه داد:در دنیای امروزی ارتباطاتی که به سرعت به سمت مجازی و اینترنتی شدن مانند شبکه های اجتماعی، تالارهای گفتگو، سایت های همسر یابی، دوست یابی، ارتباطات مخابراتی تصویری از طریق اپراتورهای نسل سوم، اپلیکیشن های ارتباط تصویری و.... حرکت می کنند، عموماً در اثر کنجکاوی، کمبود محبت، جذاب بودن این فضا و تمایل به استفاده از فناوری های روز  به وجود می آیند و می توانند زمینه ساز بروز مسائل و مشکلات اجتماعی، ضعف بنیان خانواده ها، ناهنجاری های اجتماعی و دیگر مسائل مرتبط شوند.

نیک نفس با طرح این سوال كه روابطی که در فضاهای مجازی مانند چت روم ها، شبکه های اجتماعی و سایت های همسر یابی وجود دارد و به ازدواج ختم می شود تا چه میزان می تواند بنیان های یک ارتباط درست و زمینه های تشکیل یک زندگی استوار را بنا کند؟گفت: به گفته کارشناسان اجتماعی این گونه ارتباطات نقش قابل توجهی در ازدواج افراد نداشته و ناکارامدی این سایتها ثابت شده است و به بنیان خانواده آسیب جدی وارد می کند.

به گفته وی، با نگاهی به صفحات حوادث روزنامه ها می توان به آسیبهای اینگونه ازدواجها پی برد اعتقاد ما این است که برای یک ازدواج موفق باید به مراکز قانونی و مشاوره ها مراجعه کرد و حضور سه رکن اصلی دختر و پسر، مشاور و پدر و مادر برای یک ازدواج موفق الزامی است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: سایتهای همسریابی از حسن اعتماد بیش از حد مردم سوءاستفاده کرده و کلاهبرداری هایی را رقم می زنند، سوءاستفاده از عکس ها و اطلاعات شخصی افراد یکی از این موارد است؛ کاربران دقت کنند بعد از پخش شدن عکسهای شخصی خود در میان کاربران چنین سایت هایی دیگر مالک آن نیستند.

وی با ابراز تأسف از اینکه این سایتها در ابتدا با هدف کلاهبرداری طراحی می شوند و طراحان آن نیز با توجه به دسترسی به اطلاعات کاربران به راحتی می توانند از اطلاعات آنان سوء استفاده کنند، گفت: صاحبان این صفحات مجازی بدون اجازه ثبت کنندگان عکس ها و اطلاعات آنان را در اختیار افراد دیگر قرار دهند و همین امر موجب بروز اخاذی و کلاهبرداری می شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، سایتهای فعال در زمینه همسریابی را فاقد مجوز دانست و گفت: عمدتا این صفحات، محیطی مناسب برای سوءاستفاده های مختلف از افراد است.

وی افزود: با توجه به اینکه مدیران سایت­ها به تمامی اطلاعات وارد شده توسط کاربر اعم از نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس، شماره تماس و... افراد دسترسی دارند، می توانند دست به سوءاستفاده های مختلف، کلاهبرداری و اخاذی کنند.

نیک نفس به اشاره به اینکه این سایت­ها می­توانند اطلاعات وارده را در اختیار افراد غیر مجاز قرار دهند، گفت: پلیس فضای مجازی از هموطنان درخواست می کند تا در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش کنند تا ماموران بتوانند سریعا با کلاهبرداران و ناامن کنندگان فضای مجازی برخوردهای لازم را داشته باشند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha