رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت همزمان با سراسر کشور از 15اردیبهشت سال جاری در استان عملیاتی شده که از جمله ی طرح های شاخص و برجسته دولت تدبیر و امید در راه خدمت به مردم است.

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت همزمان با سراسر کشور از 15اردیبهشت سال جاری در استان عملیاتی شده که از جمله ی طرح های شاخص و برجسته دولت تدبیر و امید در راه خدمت به مردم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علی دل پیشه گفت: این طرح یکی از آرمانها و آرزوهای امام راحل، مقام معظم رهبری و مردم در طول دوران انقلاب اسلامی است که امید است بتواند سطح انتظارات را برآورده سازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه کاهش هزینه ها و رفع دغدغه اقشار نیازمند و کم درآمد در مراحل مختلف درمان از برکات طرح تحول نظام سلامت است، خاطر نشان کرد: پرداختی ده درصد از کل هزینه های درمانی خدمتی است که دغدغه های بیماران در خصوص هزینه های درمان را به حداقل رسانده و حتی بیماران مراکز روستایی و تحت پوشش نهادهای حمایتی می توانند 5درصد کل هزینه های درمانی را پرداخت نمایند.

وی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر تمام بیمارستانهای استان در راستای طرح تحول نظام سلامت به مردم خدمت می نمایند، تصریح نمود: از ابتدای این طرح تاکنون در سطح استان بیش از 7 میلیارد تومان در حوزه سلامت استان از سوی دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت هزینه شده است.

دل پیشه جاذبه ی ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و کمتر برخوردار را پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت مناسب و رضایت بخش عنوان کرد و افزود: در گذشته و قبل از اجرای طرح، دریافت های پزشکان در مناطق محروم نتوانسته بود که میزان رضایتمندی آنان را کسب نماید اما خوشبختانه در طرح تحول نظام سلامت هزینه های پزشکان بصورت ماهانه پرداخت می گردد که باعث افزایش انگیزه ی آنان در خدمت هرچه بیشتر به مردم شده است.

وی هتلینگ بیمارستانها و مقیم بودن پزشکان را از اقدامات ارزنده طرح تحول نظام سلامت برشمرد و گفت: در این طرح خدماتی همچون افزایش میزان آسایش و رفاه بیماران در فضای بیمارستانی به صورت قابل توجهی مورد تاکید قرار گرفته و همچنین مقیم بودن پزشکان برای خدمت دهی شبانه روزی در این طرح توانسته میزان رضایتمندی بی نظیر مردم را کسب نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام رایگان شدن زایمان طبیعی را از بسته های ارزشمند و شاخص در طرح تحول نظام سلامت عنوان نمود و ابراز داشت: هر چند هر زایمان برای حوزه ی سلامت مبلغی به میزان یک میلیون تومان هزینه دارد اما رایگان شدن آن موجب شده که افزایش 5درصدی زایمان طبیعی نسبت به سزارین را در استان تجربه کنیم که به سلامت هرچه بیشتر مادر و نوزاد منتهی می گردد.

وی از پرداختی به بیماران صعب العلاج و سرطانی به عنوان اقدامی شایسته در طرح تحول نظام سلامت یاد نمود و بیان داشت: خدمت به این افراد که با سخت ترین بیماریها مبارزه می کنند، به لحاظ شرعی و اخلاقی اقدامی حسنه است و خوشبختانه در این طرح هم به این عزیزان خدمات مناسبی ارائه می گردد که رضایت مندی آنان را در پی داشته است.

دل پیشه از راه اندازی بخشهای فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی و چشم پزشکی در بیمارستان آیت اله طالقانی در آینده ی نزدیک خبر داد و افزود: در این حوزه خدمات متنوع و ارزنده ای به بیماران ارائه خواهد شد که از اعزام آنان به دیگر مناطق کشور جلوگیری خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha