نایب رییس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ابطال حق فنی داروخانه‌ها صحیح نیست، گفت: به جای حذف حق فنی، باید ارتباط بیمار با پزشک را تقویت کنیم چرا که آموزش به بیمار باعث ارتقای کیفیت زندگی، کاهش عوارض بیماری و هزینه های نظام سلامت خواهد شد.

سلامت نیوز: نایب رییس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ابطال حق فنی داروخانه‌ها صحیح نیست، گفت: به جای حذف حق فنی، باید ارتباط بیمار با پزشک را تقویت کنیم چرا که آموزش به بیمار باعث ارتقای کیفیت زندگی، کاهش عوارض بیماری و هزینه های نظام سلامت خواهد شد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه حق فنی داروخانه‌ها از گذشته وجود داشته و موضوع جدیدی نیست، گفت: حق فنی در قبال پرداخت حق مشورت داروساز به بیمار است و بیمار این حق را دارد که در بررسی نسخه خود حتی داروهای مصرفی قبلی، از دکتر داروساز توضیحات لازم را بخواهد تا تداخلی با دارو های قبلی نداشته باشد و این به نفع بیمار است.

وی با بیان این مطلب که ابطال حق فنی داروخانه‌ها صحیح نیست گفت: به جای حذف حق فنی، باید ارتباط بیمار با پزشک را تقویت کنیم چرا که آموزش به بیمار باعث ارتقای کیفیت زندگی، کاهش عوارض بیماری و هزینه های نظام سلامت خواهد شد.

نایب رییس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه حق بیمار است که در مورد عوارض و تاثیرات دارو اطلاعات لازم را بداند تاکید کرد: ضرورت نیاز بیمار به کسب آگاهی از داروی مصرفی موضوعی است که باید به بیماران تاکید شود و حذف حق فنی داروخانه ها به نفع بیماران نیست.

رستمیان با بیان این مطلب که هنوز "حق فنی داروخانه ها" در کشورمان جایگاه مناسبی ندارد، افزود: هر چند بعضی از داروخانه ها در زمینه آگاهی دادن عملکرد نوع دارو به بیمار فعالیت خوبی دارند اما متاسفانه با نادیده گرفتن "حق فنی" بسیاری پزشکان دارو ساز تمایلی به ارائه اطلاعات به بیماران را نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه مجلس تا کنون هیچ گونه اقدامی در این زمینه نکرده است، گفت: امیدوارم دیوان عدالت اداری تجدید نظری در رابطه با حق فنی داروخانه ها داشته باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha