شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 115563

یکی از علل مهم زمینه ساز کمر درد ضعف عضلات اطراف ستون مهره ها و شکم است.

سلامت نیوز: یکی از علل مهم زمینه ساز کمر درد ضعف عضلات  اطراف ستون مهره ها و شکم است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، یک پزشک متخصص اورتوپدی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی معتقد است:درمان کمر درد سهل و ممتنع است.


به گفته دکتر «ابوذر عزیزی»  قبل از نرمش های مخصوص کمر درد چند دقیقه راه بروید تا بدن گرم شود و هر نوع ورزش که اذیتتان می کند را انجام ندهید و فقط نرمش هایی را انجام دهید که انجام آن ها برای شما راحت است.

وی با اشاره به اهمیت این نکته که در هنگام انجام نرمش های مخصوص کمردرد باید آن ها را با شدت و تعداد کم شروع کرد، افزود: عدم رعایت این نکته می تواند به بدن آسیب بزند و اگر عضلات خیلی ضعیف است ممکن است با انجام نرمش ها کمردرد شما بیشتر شود پس ابتدا با تکرار 2 و3 بار شروع و بتدریج هر روز یک حرکت به آن اضافه کنید تا به 20 یا 30 مرتبه برسد.
دکتر «عزیزی» معتقد است: تقویت عضلات به چند ماه زمان نیاز دارد و اگر بعد از کاهش یا بهبود کمردرد بعد از چند ماه نرمش ها را انجام ندهید ، درد مجددا بر می گردد.
وی نرمش های کمر را به 3 دسته ساده،متوسط و مشکل تقسیم بندی می کند و با مثال به توضیح هر یک از آن ها می پردازد.
دکتر «عزیزی» درباره نرمش های سبک افزود: در تمرین چرخش لگن ؛به پشت بخوابید و دست هایتان راروی شکم خود قرار دهید. زانو ها را خم و کف پاها را روی زمین قرار دهید ،عضلات شکم خود را منقبض کنید به طوری که کمر به کف زمین فشرده شود این وضعیت را تا 5 ثانیه حفظ کنید و سپس عضلات را شل کنید.
بعد از چند ماه نرمش که عضلات قوی تر شد با منقبض کردن عضلات شکم و لگن ؛ باسن خود را از زمین بلند کنید به طوری که زانو و لگن و شانه ها در یک خط راست قرار بگیرد و به اندازه 3 نفس عمیق در همین وضعیت مانده و سپس به آرامی به حالت اول برگردید.
و ی با اشاره به تمرین چرخش تنه افزود: به پشت بخوابید زانو ها را خم و کف پاها راروی زمین قرار دهید در حالیکه  شانه های خود را به طور ثابت  و بدون حرکت روی زمین نگه داشته اید خود را تا آن جا که می توانید به سمت چپ خم کنید و سپس به آرامی زانوهای خود را به راست خم کنید.

وی در خاتمه به حرکت چهار دست و پا اشاره کرد و توضیح داد: هر دو زانو و کف هر دو دست را روی زمین بگذارید و اجازه دهید شکم پائین بیفتد و کمر به طرف پائین قوس بردارد و 5 ثانیه در این حال بمانید، سپس دوباره کمر را صاف کرده و این حرکت را نیز 5 ثانیه  نگه داشته و این حرکات را 3 بار و هر بار 10 مرتبه انجام دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha