مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی با بیان اینکه حدود یک‌سوم درآمد تأمین ‌اجتماعی در بخش درمان هزینه می‌شود، گفت: در سال جاری حدود ۱۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای درمان بیمه‌شدگان این سازمان هزینه شده است.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی با بیان اینکه حدود یک‌سوم درآمد تأمین ‌اجتماعی در بخش درمان هزینه می‌شود، گفت: در سال جاری حدود ۱۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای درمان بیمه‌شدگان این سازمان هزینه شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، سیدتقی نوربخش اظهارداشت: بودجه سال‌جاری سازمان تأمین‌اجتماعی 46هزار میلیارد تومان معادل یک‌چهارم بودجه جاری کل کشور است که از این میزان، حدود 27 هزار میلیارد تومان بابت پرداخت مستمری‌ها، حدود 10هزار و 900 میلیارد تومان در حوزه درمان و بخشی نیز برای مزایای کوتاه‌مدت هزینه می‌شود.

وی اظهار داشت: مشکل اساسی در حوزه درمان در نظام سلامت کشور، عدم سیستم ارجاع است که منجر به ایجاد هزینه‌های سنگین برای بیماران می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در تمامی دولت‌ها هزینه‌های درمان است، گفت: در کشور ما با ایثارگری جامعه پزشکی وضعیت تعرفه‌های پرداختی مناسب‌تر است گرچه به دلیل نبود سیستم ارجاع پرت منابع داریم.

نوربخش اظهار داشت: سازمان تأمین‌اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که حدود نیمی از جمعیت کشور معادل 39 میلیون و 200هزار نفر از مردم را تحت‌پوشش قرار داده است.

وی افزود: پرداخت مستمری به بازنشستگان، بازماندگان، پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، پرداخت کمک هزینه کفن و دفن، وسایل پزشکی و... از مهمترین خدمات ارائه شده این سازمان به بیمه‌شدگان است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های این سازمان در 3 بخش بیمه‌ای با پرداخت مزایای کوتاه و بلندمدت، درمانی شامل ارائه خدمات درمانی توسط بیمارستان‌های ملکی و طرف قرارداد این سازمان و اقتصادی و سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

نوربخش با اشاره به اینکه حدود 80 بیمارستان ملکی و 300 مرکز درمانی سرپایی در سراسر کشور داریم، افزود: حدود یک‌سوم خدمات سرپایی و بستری در مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی انجام می‌شود که هیچگونه هزینه‌ای برای بیمار ندارد.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی سازمان بیمه‌گر بین‌النسلی است، گفت: دارایی‌ها و سرمایه‌های سازمان متعلق به نسل‌های متوالی اقشار تحت‌پوشش است.

وی افزود: در سازمان‌های بیمه‌گر اجتماعی بین 30 تا 40 درصد منابع دریافتی، سرمایه‌گذاری‌ می‌شود، درحالی‌که این سازمان در شرایطی تحویل گرفته شد که به دلیل عدم تعادل بین منابع و مصارف با کسری بودجه 5هزار و 100 میلیارد تومانی مواجه بود.

نوربخش خاطرنشان کرد: در سال گذشته کسری بودجه سازمان تأمین‌اجتماعی با 1500 میلیارد تومان کمک توسط دولت، 2700 میلیارد تومان افزایش وصولی‌ها و حدود 2700 میلیارد تومان به عنوان سهامدار شرکت‌ها، جبران شد.

وی با بیان اینکه سیاستمان، سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است، گفت: بازار سرمایه دارای خصوصیت ریسک‌پذیری پایین، بازدهی سریع و خروج از مسائل حاشیه‌ای و سوددهی بالا است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه راهبرد اصلی این سازمان تحلیل مجدد محاسبات بیمه‌ای است، اظهار داشت: در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای با مرکز پژوهش‌های مجلس امضا و مذاکراتی با ILO انجام شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha