وزیر سابق بهداشت و نماینده مجلس جمهوری ترکیه گفت: با توجه به افزایش سن جمعیت و افزایش بیماری‌های مزمن، طرح ارتقای سلامت در مناطق حاشیه نشین شهرها، بهترین سیستم فعال برای کنترل سلامت مردم است.

سلامت نیوز: وزیر سابق بهداشت و نماینده مجلس جمهوری ترکیه گفت: با توجه به افزایش سن جمعیت و افزایش بیماری‌های مزمن، طرح ارتقای سلامت در مناطق حاشیه نشین شهرها، بهترین سیستم فعال برای کنترل سلامت مردم است.

پروفسور رجب اکداغ در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح ارتقای سلامت در مناطق حاشیه نشین شهرها در مرکز بهداشت شهید چمران منطقه آخمیه در گفت وگو با ایسنا، گفت: یقین دارم که اجرای این طرح کامل و جامع در شهرها فواید زیادی خواهد داشت و باید هر چه سریعتر در تمامی مناطق حاشیه نشین کشور اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در 10 سال سابقه حضور خود در وزارت بهداشت ترکیه، بازدیدهای زیاد از طرح‌های سلامت اجرا شده در بسیاری از کشورهای دنیا داشته است، گفت: مسلما اجرای طرح ارتقای سلامت در مناطق حاشیه شهرها، با همکاری مشترک بخش خصوصی و دولتی در کنترل سلامت مردم نتیجه خوبی خواهد داشت.

وی اجرای این طرح را فی النفسه مثبت ارزیابی کرد و گفت: این طرح هم اکنون کودکی نوپاست و باید برای تعالی و رشد آن زیرسازی های لازم فراهم شود.

پروفسور اکداغ با بیان اینکه یکی از الزامات لازم برای اجرای با کیفیت این طرح افزایش تعداد پزشک است، گفت: در اروپا برای هر هزار نفر 4 پزشک وجود دارد، در حالی که در ایران برای هر هزار نفر یک پزشک وجود دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرستار ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    سلام بدور از هر گونه تعصب و غرض ورزی به عنوان کسی که سالهای سال در حوزه های مختلف وزارت بهداشت کارکرده اعلام میکنم که طرح تحول سلامت با هزینه ی بسیار زیادی که به نظام تحمیل کرده بازده قابل قبولی نخواهد داشت چون بیشتر از هرچیز به منافع پزشکان توجه کرده و دریافتی آنان را از قبل بیشتر کرده است وبه سایر ارائه کنندگان خدمت که نقش بسیار موثری در به ثمر نشستن طرح فوق دارند توجَهی نشده است و بطور خلاصه بگویم که مطمئنا مسئولین نظام بزودی به این مهم پی خواهند برد که این طرح cost benefit نبوده و جلو انرا خواهند گرفت.