یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 115594

نخستین دستگاه هیپرترمی کشور راه اندازی شد

سلامت نیوز :به منظور درمان بیماران سرطانی؛اولین دستگاه هیپرترمی کشور برای درمان بیماران سرطانی در بخش رادیوتراپی انکولوژی بیمارستان شهدای تجریش راه اندازی شد.


به گزارش ایلنا؛ از این روش درمانی به عنوان روش کمکی به همراه رادیوتراپی و شیمی درمانی در درمان برخی از سرطانهای پیشرفته و متاستاتیک (سرطانهایی که در بدن پخش شده‌اند) استفاده می‌شود.

هیپرترمی به عنوان یک روش درمانی کمکی برای بیماران سرطانی در بسیاری از مراکز درمانی دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش درمانی موجب ایجاد تغییراتی در هسته و سیتوپلاسم سلول می‌شود.

مکانیسمهای متعددی برای این روش درمانی ذکر شده است ولی مهم‌ترین آن‌ها احتمالاً تحریک و تقویت سیستم ایمنی بیمار است تا بدن وی بتواند به طرز موثرتری با سرطان مقابله کند. اما روش درمانی هیپرترمی به تنهایی قادر به درمان سرطان و از بین بردن سلولهای سرطانی نیست.مطالعات متعدد نشان داده است که روش هیپرترمی می‌تواند با افزایش حساسیت سلولهای سرطانی به رادیوتراپی و داروهای شیمی درمانی، سبب ازبین رفتن آن‌ها شود.از دستگاه هیپرترمی برای درمان بیماران به سه روش؛ موضعی، ناحیه‌ای و کل بدن استفاده می‌شود.

در هیپرترمی موضعی یک ناحیه کوچک از بدن تحت گرمادهی قرار می‌گیرد که این روش برای تومورهای کوچک سطحی و یا سرطانهای کوچک واقع در مری و یا رکتوم (راست روده) مناسب است.

در هیپرترمی ناحیه‌ای یک ناحیه بزرگ‌تر از بدن تحت گرمادهی قرار می‌گیرد و از این روش می‌توان برای درمان تومورهای عمقی بدن مانند تومورهای واقع در حفره شکمی و یا سرطانهای مثانه و رحم استفاده کرد.

در هیپرترمی کل بدن نیز تمام بدن بیمار تحت گرمادهی قرار می‌گیرد که این روش برای درمان سرطانهای پیشرفته و متاستاتیک (سرطانهایی که در بدن پخش شده‌اند) مناسب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha