فتاحی تأکید کرد: در چند ماه اخیر تا حدودی بازار دارویی کشور به آرامش رسید اما هنوز به شرایط مطلوب نرسیدیم چرا که هنوز با مشکلاتی برای تهیه مواد اولیه از خارج روبرو هستیم.

سلامت نیوز :عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به فعالیت کمیته ویژه دارو برای بررسی وضعیت داروهای وارداتی گفت: متأسفانه 50 درصد داروهای وارداتی با هزینه گزاف و بسیار بالا وارد کشور می شوند.
عابد فتاحی در گفت و گو با خبرگزاری پانا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اینکه وضعیت داروهای وارداتی نابسامانی هایی داشت لذا قرار شد کمیته ای برای بررسی وضعیت این مساله تشکیل شود و این کمیته با حضور وزارت بهداشت و اعضای کمیسیون بهداشت مجلس تشکیل شده و با توجه به حساسیت موضوع بازدیدها و جلسات به صورت مداوم از سازمان غذا و دارو و داروخانه ها انجام می شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به نظارت بر داروهای وارداتی گفت: هر دارویی باید هنگام ورود به کشور نظارت شود که در این امر سازمان ملی استاندارد، گمرک و سازمان غذا و دارو به عنوان ناظر اصلی نقش مهمی دارند. بنابراین با توجه به اینکه سازمان غذا و دارو با سلامت مردم درگیر است، باید نظارت خود را بیشتر کند.

این نماینده مجلس با تأکید مجدد بر اینکه 50 درصد داروهای وارداتی با هزینه بالا وارد کشور می شوند، گفت: ضرورتی ندارد که داروهایی که خاص نیستند وارد کشور شوند چرا که می توان با جایگزین کردن آن، سالانه میلیاردها دلار از لحاظ ارز و هزینه صرفه جویی کرد.

فتاحی تأکید کرد: کشور باید به سمتی حرکت کند تا ورود داروها کنترل شود تا علاوه بر کاهش هزینه ها راهی برای جلوگیری از قاچاق دارو باشد.وی با اشاره به آرامش وضعیت بازار داروی کشور طی ماه های گذشته خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر تا حدودی بازار دارویی کشور به آرامش رسید اما هنوز به شرایط مطلوب نرسیدیم چرا که هنوز با مشکلاتی برای تهیه مواد اولیه از خارج روبرو هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha