نوربخش:یک سوم درآمد تامین اجتماعی در حوزه درمان هزینه می شود

سلامت نیوز :مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه حدود یک سوم درآمد تأمین اجتماعی در بخش درمان هزینه می شود، گفت: اکنون حدود 10هزار و 900 میلیارد تومان برای درمان بیمه شدگان این سازمان هزینه شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش افزود: بودجه سال جاری سازمان تامین اجتماعی 46هزار میلیارد تومان معادل یک چهارم بودجه جاری کل کشور است که از این میزان، حدود 27 هزار میلیارد تومان بابت پرداخت مستمری ها، حدود 10هزار و 900 میلیارد تومان در حوزه درمان و بخشی نیز برای مزایای کوتاه مدت هزینه می شود.
وی اظهار داشت: مشکل اساسی در حوزه درمان در نظام سلامت کشور، عدم سیستم ارجاع است که منجر به ایجاد هزینه های سنگین برای بیماران می شود.
نوربخش با بیان اینکه یکی از بزرگ ترین چالش ها در تمامی دولت ها هزینه های درمان است، ادامه داد:در کشور ما با ایثارگری جامعه پزشکی وضعیت تعرفه های پرداختی مناسب تر است گرچه به دلیل نبود سیستم ارجاع محدودیت منابع داریم.
وی اضافه کرد : سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر اجتماعی است که حدود نیمی از جمعیت کشور معادل 39 میلیون و 200هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.
به گفته نوربخش ،پرداخت مستمری به بازنشستگان، بازماندگان، پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، پرداخت کمک هزینه کفن و دفن، وسایل پزشکی و غیره از مهمترین خدمات ارائه شده این سازمان به بیمه شدگان است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: فعالیت های این سازمان در بخش های بیمه ای با پرداخت مزایای کوتاه و بلندمدت، درمانی شامل ارائه خدمات درمانی توسط بیمارستان های ملکی و طرف قرارداد این سازمان انجام می شود.
نوربخش با اشاره به اینکه حدود 80 بیمارستان ملکی و 300 مرکز درمانی سرپایی در سراسر کشور داریم، افزود: حدود یک سوم خدمات سرپایی و بستری در مراکز ملکی تامین اجتماعی انجام می شود که هیچگونه هزینه ای برای بیمار ندارد.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی سازمان بیمه گر بین النسلی است، گفت: دارایی ها و سرمایه های سازمان متعلق به نسل های متوالی اقشار تحت پوشش است.
نوربخش افزود: در سازمان های بیمه گر اجتماعی بین 30 تا 40 درصد منابع دریافتی، سرمایه گذاری می شود، در حالی که این سازمان در شرایطی تحویل گرفته شد که به دلیل عدم تعادل بین منابع و مصارف با کسری بودجه 5 هزار و 100 میلیارد تومانی مواجه بود.
وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته کسری بودجه سازمان تامین اجتماعی با 1500 میلیارد تومان کمک توسط دولت، 2700 میلیارد تومان افزایش وصولی ها و حدود 2700 میلیارد تومان به عنوان سهامدار شرکت ها، جبران شد.
نوربخش با بیان اینکه سیاست ما، سرمایه گذاری در بازار سرمایه است، گفت: بازار سرمایه دارای خصوصیت ریسک پذیری پایین، بازدهی سریع و خروج از مسائل حاشیه ای و سوددهی بالاست.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه راهبرد اصلی این سازمان تحلیل مجدد محاسبات بیمه ای است، افزود: در این خصوص تفاهم نامه ای با مرکز پژوهش های مجلس امضا و مذاکراتی انجام شده است.
از روز پنجشنبه گذشته هفته تامین اجتماعی آغاز شده و به همین مناسبت مقام های این سازمان مطالبی را در ارتباط با فعالیت های تامین اجتماعی بیان می کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha