این طرح رایگان است اما برای معلولانی که معلولیت شان شدید و بسیار شدید بوده و در مناطق محروم زندگی می کنند ماهیانه مبلغ صدهزار تومان به عنوان سرانه پرداخت می شود.

سلامت نیوز :یحیی سخنگویی در گفت و گو با پانا، با اعلام اینکه پرداخت سرانه در طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده انجام می شود، خاطرنشان کرد: البته این طرح رایگان است اما برای معلولانی که معلولیت شان شدید و بسیار شدید بوده و در مناطق محروم زندگی می کنند ماهیانه مبلغ صدهزار تومان به عنوان سرانه پرداخت می شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: پرداخت این سرانه به خانواده معلولان شدید و بسیار شدید که در منازل تحت مراقبت هستند از هفته آینده و پایان تیر ماه انجام می شود.

به گفته وی، در سال گذشته تعداد 4500 نفر تحت پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده بودند و از خدمات و وسایل توانبخشی در این طرح بهره مند می شدند که در سال جاری بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قصد داریم 1500 نفر دیگر را به این طرح اضافه کنیم به طوری که در مجموع تعداد افراد تحت پوشش در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه به 6 هزار نفر خواهد رسید.

سخنگویی اضافه کرد: براساس این طرح نیروهای آموزش دیده و کارشناسان سازمان بهزیستی در مناطق مختلف شهرها و استان های این شهر حاضر می شوند و نسبت به ارائه خدمات به معلولان و سالمندان اقدام می کند.به گفته معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی، طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده در تمامی استان های کشور برگزار می شود و امسال 20 درصد از معلولان روستایی تحت پوشش این خدمات قرار می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha