نماینده مردم مبارکه در مجلس از شکایت 18 نماینده از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به کمیسیون اصل 90 مجلس خبر داد و گفت: تشدید مسایل زیست محیطی و آلودگی بیش از حد صنایع آلاینده اصفهان محور شکایت این نمایندگان است.

ابراز نگرانی از افزایش آلاینده های صنایع استان اصفهان

سلامت نیوز : نماینده مردم مبارکه در مجلس از شکایت 18 نماینده از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به کمیسیون اصل 90 مجلس خبر داد و گفت: تشدید مسایل زیست محیطی و آلودگی بیش از حد صنایع آلاینده اصفهان محور شکایت این نمایندگان است.

علی ایرانپور در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت از شکایت 18 نماینده مجلس از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به کمیسیون اصل نودم مجلس خبر داد و گفت: نمایندگان استانهای اصفهان، فارس، چهارمحال وبختیاری، آذربایجان، اردبیل، ایلام، کردستان و سیستان و بلوچستان طرح شکایت از رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست را امضا کرده اند.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در تشریح محورها و دلایل شکایت نمایندگان از رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به کمیسیون اصل نودم مجلس، افزود: تشدید مسایل زیست محیطی و آلایندگی بیش از حد صنایع آلاینده استان اصفهان نگرانی هایی را برای مردم این استان بوجود آورده و قصور سازمان حفاظت از محیط زیست دراعلام نظر در این خصوص محور شکایت از رئیس این سازمان است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس ادامه داد: قصور و کوتاهی سازمان محیط زیست در خصوص نحوه بررسی، پایش و اعلام نظر نسبت به واحدهای آلاینده زیست محیطی اصفهان  از دیگر ابهامات و دلایل طرح شکایت نمایندگان از معصومه ابتکار است.
این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری اینکه معیارهای آلایندگی که توسط سازمان حفاظت محیط زیست اعمال می شود مربوط به دهه های 60 و 70 است و 30 سال از دنیا عقب هستیم، تصریح کرد: سوال دیگر نمایندگان مجلس این است که چرا سازمان محیط زیست همانند سایر کشورهای دنیا جمیع عوامل آلاینده شامل آلاینده های آب، خاک، هوا، صوت، و بو و .... را به عنوان عوامل آلاینده معرفی نمی کند؟
ایرانپور تصریح کرد: سوال و موضوع بعدی شکایت نمایندگان مجلس از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست این است که چرا هر زمان کارشناسان محیط زیست قصد بازدید از صنایع آلاینده را دارند به مدیران این واحدها اطلاع رسانی می شود تا سطح تولیدات و آلایندگی خود را کاهش داده و کنترل کنند؟
نماینده مردم مبارکه افزود: طرح شکایت 18 نفر از نمایندگان مجلس از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تحویل کمیسیون اصل نودم شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha