یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 115628

نائب رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر با اشاره به پوسیدگی سیستم آبرسانی خانگی و شهری گفت: روزانه ۸۰۰ هزار متر مکعب آب در پایتخت هدر می‌رود

30 درصد آب در تهران هدر می‌رود

سلامت نیوز :نائب رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر با اشاره به پوسیدگی سیستم آبرسانی خانگی و شهری گفت: روزانه ۸۰۰ هزار متر مکعب آب در پایتخت هدر می‌رود


محسن پیرهادی در گفت‌وگو با  فارس به هدر رفت آب در کلانشهر تهران اشاره کرد و گفت: حدود 30 درصد آب در تهران هدر می‌رود.
وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل هدر رفت آب پوسیدگی سیستم آب‌رسانی خانگی و شهری است، گفت: باید مسئولان در جهت رفع این مشکل اقدام کنند.
به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران در سال 10 تا 20 درصد بحران آب داریم.
وی با اشاره به اینکه باید در این زمینه باید فرهنگ‌سازی انجام شود تا مشکلات برطرف شود، گفت:‌مثلا سردوش‌هایی آمده است که اگر از آنها شهروندان در حمام استفاده کنند، در مصرف آب بسیار صرفه‌جویی می‌شود.
وی با بیان اینکه روزانه در کلانشهر تهران حدود 3 میلیون متر مکعب آب مصرف می‌شود، گفت:‌حدود 800 هزار متر مکعب هدر رفت آب داریم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین به چکه کردن کولرها و شیرهای تهران اشاره کرد و گفت‌: اگر در این موارد آموزش و فرهنگسازی انجام شود و نوسازی انجام شود در مصرف آب بسیار صرفه‌جویی می‌شود.
پیرهادی همچنین به موضوع جیره‌بندی آب اشاره کرد و گفت: اگر آب جیره‌بندی شود، مشکلات خاص خود را هم دارد چرا که از منفذهای لوله‌های فرسوده آلودگی وارد سیستم آب‌رسانی می‌شود و آب را آلوده می‌کند، همچنین اگر آب قطع شود و دوباره با فشار وارد تأسیسات ‌شود منفذها به نوعی بازتر شده و همین موضوع باعث هدر رفت بیشتر آب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha