سلامت نیوز :رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان اینکه امسال برای اولین بار در استان طرح سنجش سلامت نوآموزان مناطق عشایری اجرا می‌شود، گفت: ورودی پایه اول عشایر استان ۲ هزار نفر پیش بینی می‌شود که در تلاش هستیم همه این نوآموزان تحت پوشش قرار گیرند.
به گزارش ایلنا، علی ممبینی با اشاره به حدود ۹۴ هزار نوآموز ورودی پایه اول در استان در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: از آغاز اجرای این طرح تاکنون طی یک ماه، ۳۲ هزار و ۸۲۸ نوآموز در ۴۸ پایگاه سنجش سلامت در سطح استان مورد ارزیابی و غربالگری قرار گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۸ هزار و ۵۴۱ نفر پس از ارزیابی اولیه به مدارس عادی معرفی و چهار هزار و ۲۹۷ نوآموز نیز برای ارزیابی دقیق به مرحله تخصصی ارجاع شدند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی خوزستان با بیان اینکه امسال برای اولین بار در سطح استان طرح سنجش سلامت نوآموزان در مناطق عشایری نیز برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این راستا نخستین گروه نوآموزان در منطقه اندیکا با اعزام پایگاه سیار سنجش سلامت، در هفته گذشته ارزیابی شدند.
ممبینی با اشاره به فعالیت ۴۸ پایگاه سنجش سلامت در سطح استان درباره نحوه اجرای این طرح در مناطق عشایری توضیح داد: با توجه به استقرار یک تا ۲ پایگاه در سطح هر شهرستان، این پایگاه‌ها در مناطق عشایری هر شهرستان به صورت سیار حضور می‌یابند و یک تا ۲ روز را به سنجش سلامت نوآموزان این مناطق اختصاص می‌دهند.
وی با بیان اینکه فعالیت پایگاه‌ها در حالت معمولی تا پایان شهریورماه ادامه دارد، افزود: با این وجود به علت اینکه بعضی از عشایر استان در این بازه زمانی در مسیرهای بازگشت از کوچ هستند، فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت در مناطق عشایری تا نیمه اول مهرماه در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی خوزستان درباره تعداد نوآموزان تحت پوشش در طرح سنجش سلامت امسال، اظهار داشت: سال گذشته ۶۸ هزار نوآموز در این طرح مورد ارزیابی و سنجش سلامت قرار گرفتند که پیش بینی می‌کنیم امسال این رقم به ۷۵ هزار نفر افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha