یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 115636

یک جراح و متخصص چشم با اشاره به اینکه هیچ ارتباطی بین بیماری‌های چشمی و گرفتن روزه وجود ندارد، گفت: ایجاد سرگیجه، سیاهی رفتن چشم و سر درد از علل مشکلات چشمی در زمان روزه‌داری نیست و برخلاف تصور عامه مردم، روزه‌داری موجب ضعیفی چشم‌ها نمی‌شود.

روزه‌داری موجب ضعیفی چشم نمی‌شود

سلامت نیوز :یک جراح و متخصص چشم با اشاره به اینکه هیچ ارتباطی بین بیماری‌های چشمی و گرفتن روزه وجود ندارد، گفت: ایجاد سرگیجه، سیاهی رفتن چشم و سر درد از علل مشکلات چشمی در زمان روزه‌داری نیست و برخلاف تصور عامه مردم، روزه‌داری موجب ضعیفی چشم‌ها نمی‌شود.
دکتر احمد شجاعی در گفت وگو با ایسنا واحد علوم پزشکی تهران، با تاکید بر اینکه برخلاف تصور عامه مردم، روزه‌داری موجب ضعیفی چشم نمی‌شود وهیچ ارتباطی بین بیماری‌های چشمی و گرفتن روزه وجود ندارد، گفت: تنها در صورتی که فرد داروی خاصی را باید مصرف کند، با هماهنگی پزشک معالج می‌تواند روزه نگیرد.
این عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله درخصوص بیمارانی که عمل لیزیک چشم انجام داده‌اند، گفت: این افراد نباید در زمان پس از عمل که دارو مصرف می‌کنند و سیستم بدنی شان تضعیف شده، روزه بگیرند اما پس از گذشت دوره نقاهت عمل، روزه داری موجب آسیب به چشم نمی شود.
وی ادامه داد: در صورتی که مبتلایان به بیماری‌های چشمی، داروی خاصی در طول روز مصرف نمی‌کنند و فقط پزشک قطره برای درمان تجویز کرده است، می توانند روزه بگیرند و مشکلی برای آنها ایجاد نمی شود.
این متخصص چشم با اشاره به اینکه افرادی که مبتلا به آب مروارید و بیماری‌های چشمی هستند، می توانند روزه بگیرند، خاطرنشان کرد: ایجاد سرگیجه، سیاهی رفتن چشم و سر درد از علل بیماری‌های چشمی در زمان روزه داری نیست، بنابراین افراد باید در زمان افطار تا سحر وعده‌های غذایی سالمی داشته باشند تا در طول روز دچار افت فشار نشوند.
شجاعی در پایان اظهار کرد: در ماه رمضان افراد به علت گرما، مقدار زیادی از آب بدن خود را از دست می دهند که توصیه می‌شود در ساعت‌های افطار تا سحر مایعات فراوان بنوشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha