سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11565

مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی گفت: تفاهم‌نامه پزشك خانواده و بیمه روستایی بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه با سرانه 10 هزار تومان برای هر نفر امضا شد.

صادق رجایی در گفت‌و‌گو با فارس‌ افزود: برای امضای تفاهم‌نامه اجرای پزشك خانواده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر وزیر بهداشت اختیار را ‌امامی رضوی معاون سلامت و وزیر رفاه اختیار را به بنده به عنوان رئیس سازمان بیمه خدمات درمانی تفویض كردند و اكنون با امضای این تفاهمنامه از طرف بنده كه ‌شنبه انجام شد، تفاهم‌نامه بین 2 طرف به امضا رسید.
وی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده خدمات پزشكان خانواده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر نسبت به سال گذشته تغییر چندانی ندارد اما به علت افزایش 15 درصدی تعرفه خدمات پزشكی در شهرها برای ارائه خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی سطح 2 و 3 و نیز تورم با افزایش هزینه‌ها برای اجرای این طرح مواجهیم.
وی افزود: سال گذشته سرانه خدمات سطح یك پزشكان خانواده به روستائیان و ساكنان شهرهای زیر 20 هزار نفر 8 هزار و 500 تومان بود كه امسال به 10 هزار تومان افزایش یافت كه 9 هزار و 700 تومان آن در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و 300 تومان دیگر برای نظارت و پایش اجرای طرح از سوی سازمان بیمه خدمات درمانی هزینه می‌شود.
وی ادامه داد: اعتبار كلی این طرح 500 میلیارد تومان است و نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است و افزایش سرانه خدمات پزشكان خانواده با كسر اعتبارات خدمات تخصصی و فوق تخصصی میسر شده است به همین علت با كسری جدی در تأمین اعتبارات خدمات سطح 2 و 3 مواجهیم.
وی اضافه كرد: ‌سرانه خدمات سطح 2 و 3 كه خدمات پس از ارجاع بیماران به مراكز تخصصی و فوق‌تخصصی است از 14 هزار و 600 تومان پارسال به 12 هزار و 200 تومان كاهش یافته است و با كسری 40 درصدی در این بخش مواجهیم.
رجایی گفت: خدمات پزشكان خانواده و خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی نظام ارجاع یك مجموعه و زنجیره به هم پیوسته است و كاهش اعتبارات خدمات سطح 2 و 3 به كل طرح صدمه می‌زند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha