دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 115667

بهترین راه مقابله با بیماری‌های غیرواگیر پیشگیری است، بنابراین لازم است پیشگیری از بروز عوامل ایجاد بیماری‌های غیرواگیر مورد توجه جدی سیاست گزاران كشور در امر سلامت قرار بگیرد.

بهترین روش درمان چاقی

دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم با تصریح این مطلب كه به جز متوازن كردن دریافت انرژی، هیچ درمان علمی اثربخش و ثابت شده دیگری برای لاغری و تناسب اندام وجود ندارد، اظهار كرد: تجویز دارو، جراحی و ... توسط پزشك، در موارد خاص كارایی دارد و برای همه افراد صدق نمی‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم ، دکتر محمد هاشمی ضمن اعلام خبر برگزاری دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم از 30 مهر تا 2 آبان در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی چاقی را عامل زمینه ساز بیماری‌های غیرواگیر از جمله ناراحتی‌های قلبی و دیابت دانست و اظهار كرد: بیماری‌های غیرواگیر چند خصوصیت ویژه دارند، نظیر اینكه دائمی بوده ، بازتوانی بیماران نیازمند آموزشهای خاص و طولانی مدت است ، عوامل  محیطی تا میزان زیادی در بروز آن نقش دارند و راه درمان قطعی برای آنها وجود ندارد و تنها باید آن را كنترل كرد.

وی ادامه داد: بهترین راه مقابله با بیماری‌های غیرواگیر پیشگیری است، بنابراین لازم است پیشگیری از بروز عوامل ایجاد بیماری‌های غیرواگیر مورد توجه جدی سیاست گزاران كشور در امر سلامت قرار بگیرد.

هاشمی با اشاره به اینكه عامل اصلی چاقی تراز مثبت دریافت انرژی در قبال مصرف آن طی فعالیت‌های روزمره است اظهار كرد: پیشگیری از چاقی از طریق بالانس دریافت انرژی در طول روز امكان پذیر است كه تنها به رعایت الگوی صحیح تغذیه و  فعالیت مناسب بدنی می‌توان به آن دست یافت.

دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم با تصریح این مطلب كه به جز متوازن كردن دریافت انرژی، هیچ درمان علمی اثربخش و ثابت شده دیگری برای لاغری و تناسب اندام وجود ندارد، اظهار كرد: تجویز دارو، جراحی و ... توسط پزشك، در موارد خاص كارایی دارد و برای همه افراد صدق نمی‌كند.وی افزود: جراحی‌های زیبایی، انواع لیپولیزها كه به عنوان درمان موضعی رایج شده‌اند، خطر بیماری چاقی را مرتفع نمی‌كنند.

اعمال جراحی روی دستگاه گوارش برای افرادی كاربرد دارد كه چاقی مفرط داشته باشند.هاشمی با تاكید بر اینكه بهترین درمان برای چاقی اصلاح سبك زندگی و شیوه تغذیه افراد است، عنوان كرد: اگر تعادل برقرار شود و فرد متناسب با نیازش انرژی دریافت كند، چاق نمی‌شود.

بر اساس این گزارش دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم از 30 مهر تا 2 آبان در سالن ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود، علاقه مندان می‌توانند جهت كسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.iced2014.orgمراجعه كنند و یا با شماره 66565795- 7 تماس حاصل نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha