دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 115673

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی گفت: خشکی دریاچه ارومیه سبب کم آبی 185 روستای همجوار دریاچه شده است.

سلامت نیوز: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی گفت: خشکی دریاچه ارومیه سبب کم آبی 185 روستای همجوار دریاچه شده است.

کاظم محمدی‌اقدم امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: به علت خشکی دریاچه ارومیه 185 روستای همجوار ساحلی دریاچه دچار کمبود آب شده‌اند.

وی به عوامل دیگر کمبود آب این روستاها اشاره کرد و افزود: پایین آمدن سطح آب‌های زیر زمینی و کاهش نزولات آسمانی از سایر عوامل کمبود آب در این روستاها است.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع معضل کمبود آب در این روستاها، اقداماتی نظیر جیره‌بندی و آبرسانی با تانکر انجام شده و با این اقدامات برای بیش از 70 روستای همجوار دریاچه ارومیه عملیات آب آشامیدنی انجام شده است.

وی در ادامه سخنان خود از ایجاد سه سامانه فاضلاب در روستاهای استان خبر داد و تصریح کرد: این سامانه‌ها در سیلاب سلماس با جمعیت 3 هزار و 300 نفر، در قولنجی ارومیه با جمعیتی برابر با 5 هزار و 248 نفر و گوگ تپه مهاباد که دارای جمعیتی برابر با 6 هزار و 436 نفر است، ایجاد شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی نسبت به سال گذشته، خاطرنشان کرد: میانگین بارش زراعی امسال 307 میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است.

محمدی‌اقدم بر رعایت صرفه‌جویی در مصرف آب به خصوص در روستاهای استان تاکید کرد و افزود: برای رفع چالش‌ها در خصوص تامین آب روستاهای استان راه‌حلی جز رعایت صرفه‌جویی در مصرف آب وجود ندارد.

وی به وضعیت پروژه‌های آبرسانی روستاهای استان اشاره کرد و افزود: در صورت تأمین 240 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام پروژه‌های بالای 80 درصد پیشرفت که شامل 365 روستا با جمعیت 217 هزار و 384 نفر می‌شود به بهره‌برداری خواهند رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha