مدیر کل دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: علاوه بر حفظ و ارتقای سلامت جامعه از سال 91 وظیفه دیگری بر عهده وزارت بهداشت قرار گرفته که باید نرخ جمعیت به بیش از حد جایگزینی ارتقا یابد.

سلامت نیوز: مدیر کل دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: علاوه بر حفظ و ارتقای سلامت جامعه از سال 91 وظیفه دیگری بر عهده وزارت بهداشت قرار گرفته که باید نرخ جمعیت به بیش از حد جایگزینی ارتقا یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد اسماعیل مطلق امروز در همایش روز جهانی بهداشت گفت: در سال‌های گذشته تلاش زیادی شده تا مرگ کودکان، مادران و نوزادان کاهش پیدا کند و این تلاش‌ها باعث کاهش 72 درصدی مرگ مادران و 66 درصدی مرگ نوزادان شده است.

وی ادامه داد: این تلاش‌ها نتیجه داده و به دستیابی کشور به اهداف توسعه هزاره پیش از زمان تعیین شده منجر شده است.

مدیر کل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت گفت: اقدامات انجام شده در حوزه نظام سلامت سبب افزایش چشمگیر امید به زندگی در کشور شده است و البته به دنبال اهداف بزرگتری هستیم که دستیابی به اهداف سند چشم‌‌انداز 1404 است.

مطلق افزود: اطمینان داریم با اجرای برنامه‌های زیربنایی مانند برنامه تحول در نظام سلامت که در حال اجراست قادر خواهیم بود با سرعت بیشتری به اهداف سند چشم‌انداز دست یابیم.

وی گفت: وظیفه‌ای که بر عهده نظام سلامت است در راستای حفظ و ارتقای سلامت جامعه است و اکنون وظیفه خطیر دیگری به ما واگذار شده که ارتقای نرخ جمعیت به بیش از حد جایگزینی است.

مدیر کل دفتر سلامت، خانواده و جمعیت وزارت بهداشت افزود: از سال 91 در این مسیر قدم گذاشته‌ایم و امیدواریم سهم خود را در ارتقای نرخ کلی جمعیت ایفا کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha