مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان و خانواده ضمن اشاره به نگرانی وزیر آموزش و پرورش از عدم توازن نیروی انسانی در این وزارتخانه؛ در مورد آموزش به کودکان برای جلوگیری از پیش آمدن موارد کودک آزاری بیان کرد که آموزش به کودکان در این زمینه اقدام مناسبی نیست.

سلامت نیوز: مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان و خانواده ضمن اشاره به نگرانی وزیر آموزش و پرورش از عدم توازن نیروی انسانی در این وزارتخانه؛ در مورد آموزش به کودکان برای جلوگیری از پیش آمدن موارد کودک آزاری بیان کرد که آموزش به کودکان در این زمینه اقدام مناسبی نیست.

مهناز احمدی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با ایلنا در ارتباط با هشدار وزیر در مورد افزایش تعداد معلمان زن در شهر تهران گفت: نگرانی وزیر آموزش و پرورش از عدم توازن نیروی انسانی در جنس، دوره و رشته‌های تحصیلی است.

وی با اشاره به اینکه نسبت ۶۰ به ۴۰ برای معلمان زن و مرد می‌تواند نسبت معقول تری باشد، افزود: نگرانی وزیر آموزش و پرورش از وجود معلمان خانم‌ نیست بلکه ایشان همواره در مناسبتهای مختلف عنوان کرده است که مدارسی که توسط خانم‌ها اداره می‌شود عملکرد مطلوبی دارند و احساس دلسوزی معلمان زن نیز بیشتر است.

احمدی ادامه داد: افزایش تعداد معلمان زن در شهر تهران عمدتا به این دلیل است که در گذشته قانونی وجود داشته که اگر همسر یک خانم معلم به دلایل کاری به تهران منتقل می‌شد، او نیز می‌توانست کارش را به تبعیت از همسرش به تهران منتقل کند اما در حال حاضر این ظرفیت وجود ندارد.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده وزارت آموزش پرورش در ارتباط با کودک آزاری در مدارس نیز توضیح داد: اتفاقات اخیر سبب بروز نگرانی‌های بسیاری شده و وزارت آموزش و پرورش نیز حتما این مسئله را از طریق مراجع قضایی دنبال می‌کند؛ زیرا حتی یک مورد این اتاقات نیز قابل تحمل نیست.

وی در پاسخ به اینکه «آیا برنامه‌ای برای بررسی سلامت روان پرسنل مدارس در این وزارتخانه وجود دارد یا خیر؟» گفت: پرسنل آموزش و پرورش در هنگام استخدام مراحل سنجش مسائل اخلاقی و روانی را طی می‌کنند، بنابراین بهتر است که برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات، در دوره‌های ضمن خدمت پرسنل آموزش پرورش، به آموزش مباحث روان‌شناسی و اجتماعی پرداخته شود.

مشاور وزیر آموزش و پروزش در امور زنان و خانواده در مورد آموزش به کودکان برای محافظت از خود در برابر کودک آزاری افزود: علنی کردن جرم، فساد و فحشا باعث از بین رفتن قبح آن‌ها شده و مشکلی را حل نمی‌کند اما این مساله مغایر با افزایش آگاهی نیست.

احمدی ادامه داد: بنابراین خوب است که جلساتی برای آگاهی والدین و معلمان برگزار شود اما به نظر من این مساله که اطلاعاتی از این دست را در اختیار کودکان قرار دهیم اقدام مناسبی نیست و ممکن است تبعات ناگواری را به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha