دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳

یک جامعه‌شناس گفت: در صورت افزایش سن ازدواج افراد نیازهای خود را از راه نامشروع برآورده می‌کنند که این امر موجب بروز مشکلات اخلاقی در جامعه می‌شود.

سلامت نیوز: یک جامعه‌شناس گفت: در صورت افزایش سن ازدواج افراد نیازهای خود را از راه نامشروع برآورده می‌کنند که این امر موجب بروز مشکلات اخلاقی در جامعه می‌شود.

دکتر حسین اکبری با بیان اینکه افزایش سن ازدواج می‌تواند برای پسران و به ویژه دختران فشار روانی ایجاد کند، گفت: بالا رفتن سن ازدواج با گسترش تضادها و درگیری‌ها میان اعضا خانواده سبب می‌شود که خانواده از حالت تعادل خارج شود.

او گفت: در صورتی که خانواده تعادل خود را از دست دهد، در واقع نیروی انسانی خلاق و کارآمد جامعه را دچار مشکل می‌کند که این امر می‌تواند در فرآیند توسعه جامعه اثرگذار باشد. یکی از آسیب‌های این موضوع نیز می‌تواند سبب به وجود آمدن پدیده تجرد قطعی و کاهش شانس ازدواج در سنین بالای 35 سال شود.

این جامعه‌شناس گفت: جامعه باید برای افرادی که امکان ازدواج دارند، وضعیت راحت‌تری فراهم کند، همچنین برای افرادی که به دلیل افزایش سن، شانس ازدواج کمتری دارند برنامه‌های ویژه‌ای فراهم کند تا افراد در صورت از دست دادن خانواده خود از حمایت روانی و مالی جامعه برخوردار شوند و یک زندگی نسبتا عادی را تجربه کنند.

او گفت: با توجه به تغییر ارزش‌ها و ورود ماهواره در جامعه امروز پدیده‌هایی مانند افزایش سن ازدواج و گرایش به زندگی مجردی مطرح شده است. امروزه تمایلات وارداتی به آسیب‌ها دامن می‌زنند. در این شرایط نباید به دنبال مقصر بود بلکه باید با نگاه به گذشته برای آینده تصمیم‌گیری کرد تا اشتباهات دوباره تکرار نشوند.

این جامعه‌شناس گفت: مسوولان جامعه باید راهی برای ساماندهی این موضوع پیدا کنند زیرا در غیر این صورت جامعه به طور سیستماتیک به حل این شکل اقدام می‌کند که شاید راه‌حل مناسبی نباشد. شاید نتوان پدیده افزایش سن ازدواج را حل کرد اما می‌توان آن را با بررسی موضوعات مدیریت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha