کار‌شناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی گفت: علاوه بر این که کف کردن زیاد، غلیظ بودن و داشتن عطر و اسانس‌های مختلف در کیفیت شامپو بی‌تاثیر است، هنگام شست و شوی موها نیز نباید شامپو را به طور مستقیم روی سر ریخت.

سلامت نیوز: کار‌شناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی گفت: علاوه بر این که کف کردن زیاد، غلیظ بودن و داشتن عطر و اسانس‌های مختلف در کیفیت شامپو بی‌تاثیر است، هنگام شست و شوی موها نیز نباید شامپو را به طور مستقیم روی سر ریخت.

سمیه احدی افزود: برای مصرف شامپو باید نوع موهای خود را بشناسیم و از هر شامپویی برای موهای خود استفاده نکنیم و بهتر است قبل از مصرف شامپو مو‌ها با آب ولرم به خوبی و با دقت شسته شود.

این کار‌شناس با بیان اینکه بهتر است از صابون برای شست و شوی مو‌ها استفاده نشود، گفت: اگر چه صابون مو را به خوبی تمیز می‌کند اما به خاطر قلیایی بودن آن، باعث تیرگی، خشکی و بدحالتی مو می‌شود، بر این اساس استفاده از شامپوی مناسب برای نظافت مو‌ها موثر‌تر است. شامپوی مناسب علاوه بر اینکه مو‌ها را به خوبی تمیز می‌کند، خشکی، زبری و تیرگی مو‌ها را بدنبال ندارد و باعث تحریک پوست و چشم نیز نمی‌شود.

احدی ادامه داد: هنگام آبکشی مو‌ها ابتدا باید از آب گرم استفاده کرد اما در پایان باید آن‌ها را با آب ولرم شستو شو داد تا منافذ غدد چربی پوست سر بسته شود. درصورتی که مو و پوست سر چرب باشد، بهتر است از شامپوهای گیاهی استفاده شود زیرا شست و شوی مرتب مو با شامپوهای قوی و شیمیایی به غلاف دور مو آسیب می‌رساند. شامپو باید قدرت پاک کنندگی ملایمی داشته باشد و اگر کل چربی مو را از بین ببرد، شامپوی مطلوبی نیست. همچنین شامپو مانند لایه‌ای روی ساقه مو را می‌پوشاند و باعث ترمیم آسیب‌های آن می‌شود اما بر رشد مو تاثیری ندارد.

وی با اشاره به ویتامین پانتنول که در بعضی شامپو‌ها وجود دارد، گفت: این ماده میزان آب ساقه مو و در نتیجه انعطاف و حجم آن را به طور موقت افزایش می‌دهد و از الکتریسیته ساکن آن می‌کاهد اما تاثیری بر افزایش ضخامت مو ندارد. بسیاری از ویتامین‌ها که نام آن‌ها روی شامپو‌ها درج می‌شود به داخل مو نفوذ نمی‌کنند و فقط یک نوع تبلیغ تجاری محسوب می‌شوند.
این کار‌شناس با بیان اینکه بهتر است شامپو برای اثربخشی مناسب حداقل ۲دقیقه روی مو‌ها باقی بماند، ادامه داد: شامپو را نباید به طور مستقیم روی پوست سر

و مو ریخت. ابتدا باید شامپو را روی کف دست خیس شده ریخت و سپس با مالش دو دست کف آلود شود تا سورفکتانت و کرم پلیمری موجود در آن به شکل کامل مخلوط شوند. بدین گونه تاثیرپذیری و پاک کنندگی لازم بر مو‌ها خواهند گذاشت

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha