سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11571

رئیس انجمن رادیولوژی ایران نسبت به حل و فصل فرمایشی مسائل حوزه سلامت و درمان انتقاد کرد.

دکتر عبدالرسول صداقت در خصوص کاهش تعرفه های پزشکی در مناطق محروم کشور، به مهر گفت : متاسفانه دو سه سالی است که دولت می خواهد مسائل را  فرمایشی حل کند که یکی از آنها تعرفه پزشکی است.

وی با عنوان این مطلب که مسائل اجتماعی از جمله تعرفه های پزشکی یا تابع قوانین خاص خودشان هستند یا شرایط اجتماعی خاص خودشان افزود : تا زمانی که قانون مصوب مجلس در زمینه تعرفه های پزشکی بخش خصوصی بر عهده سازمان نظام پزشکی است باید به آن احترام گذاشت.

رئیس نظام پزشکی کرج با اشاره به کسانی که ایراد قانونی به مصوبه مجلس دارند، گفت : آنها می توانند در جهت اصلاح یا لغو این قانون تلاش کنند که البته این کار با ارائه لایحه ای به مجلس هفتم صورت گرفت اما موفق نشدند.

صداقت با انتقاد از نگاه دولت به موضوع تعرفه های پزشکی بخش خصوصی و کاهش آن در مناطق محروم، افزود : وقتی پزشکان با محدودیت امکانات مشغول خدمت در این مناطق هستند چه توجیهی برای کاهش تعرفه ها وجود دارد.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران تاکید کرد : بروز این مشکل ناشی از گمشدن یک فاکتور بوده و آن "وظیفه دولت" است.

وی  افزود : دولت در زمان ارائه لایحه بودجه به مجلس باید بر اساس کارشناسی کارشناسان خود تعرفه سرانه درمان را می بست که این گونه نشد و دیدیم که نظرات کارشناسی بر روی مبلغ 10 هزار تومان بود ولی آنچه ارائه شد کمتر از 5500 تومان بود.

صداقت با توجه به چنین دیدگاهی که در دولت وجود دارد، گفت : صد درصد با دیدگاه دولتی کردن و امریه ای برخورد کردن با مسائل درمان مخالفم و معتقدم که باید به قوانین احترام گذاشت و اگر ایرادی هم هست بایستی به صورت کارشناسی آن را حل و فصل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha