رئیس اداره محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران از احتمال تلفات جدی ماهی قزل آلای خال قرمز در سد لار با توجه به کاهش ورودی و حجم سطح آبی این سد خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس اداره محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران از احتمال تلفات جدی ماهی قزل آلای خال قرمز در سد لار با توجه به کاهش ورودی و حجم سطح آبی این سد خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ امیرعباس احمدی با اعلام این خبرگفت: سد لار یكی از مهمترین منابع تامین كننده آب شرب شهر تهران بوده و با استفاده از نیروی ثقلی در زمان پرآبی سد و پمپاژ در زمان كاهش، آب سد به مخزن لتیان و تصفیه خانه این سد انتقال می یابد.

وی با اشاره به اینکه كاهش بارش ها و نزولات سال جاری، ورودی سد را دچار نقصان کرده افزود: این امر در شرایط طبیعی منطقه به وضوح پیداست و از سویی این آبخیز محل زندگی یكی از با ارزش ترین گونه های آبزی یعنی قزل آلای خال قرمز می باشد كه یكی از بكرترین و وسیع ترین زیستگاههای این گونه در سطح كشور است.

احمدی با تاکید براینکه كاهش سطح آب دریاچه لار تهدید جدی برای ماهی قزل آلای خال قرمز می باشد تصریح کرد: همواره این نگرانی درخصوص امكان ورود ماهی قزل آلا به داخل تاسیسات سد و تلفات شدید برای جمعیت این گونه در اثر پمپاژ آب وجود داشته و در این خصوص مكاتبات فراوانی با مجموعه آب منطقه ای صورت گرفته است .

رئیس اداره محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: در نظر است جلسه ای با حضور مدیران ارشد آب منطقه ای، سازمان حفاظت محیط زیست و نمایندگان این اداره كل به منظور رعایت حق آبه زیست محیطی سدهای لار، لتیان و ماملو و راهكارهای مقابله با این موضوع تشكیل شود .

وی در پایان گفت: هنوز امكان تلفات ماهیان قزل آلای خال قرمز لار بدلیل پمپاژ آب به داخل سد با توجه به كاهش شدید آب استان به قوت خود باقی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha