دستگاه قضایی باید با کودک آزاران در مهدهای کودک برخورد کند/ هیچ مربی حق تنبیه بدنی کودکان را ندارد.

سلامت نیوز: دستگاه قضایی باید با کودک آزاران در مهدهای کودک برخورد کند/ هیچ مربی حق تنبیه بدنی کودکان را ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر جدیت دستگاه قضا در برخورد با کودک آزاری در برخی مهدهای کودک، گفت: هیچ مربی حق تنبیه کودکان را ندارد و در این زمینه مسئولان امر باید با خاطیان برخورد جدی داشته باشند.
عباس قائید رحمت در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از کودک آزاری در برخی مهدکودک‌های کشور، افزود: متاسفانه این اقدام یکی از معضلاتی است که در گذشته نیز وجود داشت اما با پیشرفت علم روانشناسی و علوم تربیتی منسوخ شد بر این اساس هیچ فردی اجازه تنبیه بدنی و آزار رساندن به کودکان را ندارد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کودک‌آزاری آسیب‌هایی منفی برجای می‌گذارد که در طول زندگی فرد تاثیرگذار خواهد بود بر این اساس قانون اجازه چنین کاری را به افراد نمی‌دهد و به طور حتم باید با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه دستگاه قضایی باید با متخلفان کودک آزاری برخورد جدی داشته باشند، تصریح کرد: برای پیشگیری از این کار نیز ضمن ضرورت وجود قوانین مستحکم در این زمینه و اجرایی شدن آن، باید اطلاع‌رسانی گسترده‌ای نیز از سوی وزارت آموزش و پرورش یا سازمان بهزیستی صورت گیرد به گونه‌ای که با صدور بخشنامه‌ای مربیان مهدهای کودک و پیش دبستانی از تخلف بودن برخی اقدامات از جمله کودک‌آزاری و تنبیه بدنی کودکان اطلاع کافی داشته باشند.


دستگاه‌های صادر کننده مجوز مهدکودک مسئول نظارت بر عملکرد این مجموعه‌ها هستند

قائید رحمت با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های صدور مجوز تاسیس مهد کودک، مسئولیت نظارت را نیز بر عهده دارند، افزود: مراکزی مانند مهدهای کودک و پیش دبستانی باید بیش از پیش تحت نظارت قرار گیرند تا از برخی اقدامات مانند کودک آزاری و تنبیه بدنی از سوی مربیان جلوگیری و درچارچوب قانون عمل شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دریافت‌های کلان از والدین به بهانه شهریه مهدهای کودک، تاکید کرد: علی‌رغم اعلام آموزش و پرورش مبنی بر قانونی نبودن مبالغ اضافه از والدین به بهانه شهریه، اما باز شاهد تخلف در این زمینه هستیم این درحالی است که خدمات ارایه شده نیز مطلوب نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha