دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 115723

بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفورنیا، بیماران مبتلا به سرطان پروستات در برابر برخی مشکلات روحی بسیار آسیب پذیر هستند، این گروه اغلب رفتارهای پرخاشگرانه و تهاجمی از خود نشان می دهند که در صورت عدم رسیدگی منجر به افسردگی حاد و حتی مرگ زودرس آنها می شود.

سلامت نیوز: بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفورنیا، بیماران مبتلا به سرطان پروستات در برابر برخی مشکلات روحی بسیار آسیب پذیر هستند، این گروه اغلب رفتارهای پرخاشگرانه و تهاجمی از خود نشان می دهند که در صورت عدم رسیدگی منجر به افسردگی حاد و حتی مرگ زودرس آنها می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، محققان داده ها و اطلاعات 41 هزار 200 بیمار که از سرطان پروستات رنج می برند را در طی سال های 2004 تا 2009 مورد آزمایش قرار دادند، در سال 2011 هنگامی که دوباره این داده ها بازبینی و تحلیل شد به نکته جالبی مشخص شد، نزدیک به دو هزار بیمار شرکت کننده در این تحقیق دو سال پیش از آنکه سرطانش تشخیص داده شود به افسردگی دچار بوده اند. مردانی که به علت سابقه خانوادگی یا هر دلیل دیگری احتمال ابتلا برایشان وجود دارد و از طرف دیگر از لحاظ روحی در شرایط مساعدی قرار ندارند احتمال کمتری دارد که بدنشان به درمان های انجام شده برای سرطان پاسخ مثبت بدهد و در نتیجه امکان مرگ برای آنها بسیار محتمل است.

ارتباط میان سرطان پروستات و افسردگی در میان ناشی از یک رابطه علت و معلولی نیست، بلکه یک ارتباط مستقیم است به این معنا که با افزایش یکی دیگری نیز افزایش می یابد در صورت بهبود یکی دیگری نیز کاهش می یابد. به عقیده پزشکان عوامل بسیاری در این زمینه دخیل هستند که سوگیری مردم و حتی گاهی پزشکان نسبت به افرادی که از بیماری های روانی رنج می برد، تأثیر ناخودآگاه افسردگی بر فرآیندهای بیولوژیکی بدن در بیماران سرطانی، عدم میل و رغبت فرد افسرده به درمان خود و غرصت های از دست رفته پزشکان برای افزایش آگاهی و اطلاع مردان نسبت به سرطان پروستات و راه های درمان آن از مهم ترین این موارد هستند.

با این حال افسردگی بیشتر در بیمارانی بروز پیدا می کند که سن بیشتر و درآمد کمتری دارند، حتی نژاد افراد، وضعیت تأهل، محل زندگی و شرایط کلی سلامتی فرد در این زمینه تأثیر گذاری فراوانی دارند. از طرف دیگر بیماران مبتلا به سرطان پروستات که در عین حال افسردگی نیز دارند در مقایسه با بیمارانی که افسرده نیستند کمتر به جراحی یا حتی شیمی درمانی تن می دهند و این خود دلیلی است برای افزایش وخامت حال آنها و در نتیجه احتمال مرگ زودتر برای این دسته از مردان.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha