دبیرکل سازمان ملل متحد از همگان خواست که اولویت‌های جوانان را در برنامه‌های توسعه‌ای مدنظر قرار دهند.

سلامت نیوز: دبیرکل سازمان ملل متحد از همگان خواست که اولویت‌های جوانان را در برنامه‌های توسعه‌ای مدنظر قرار دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بان کی مون در پیامی به مناسبت روز جهانی جمعیت آورده است:«جهان امروز بیشترین تعداد نسل جوانان را در طول تاریخ دارد. 1.8 میلیارد جوان که اغلب آن‌ها در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند، پتانسیل عظیمی برای مقابله و رویارویی با چالش‌های بزرگی که در مقابل جامعه انسانی وجود دارد، به شمار می‌آیند. با این حال عده زیادی از آن‌ها فرصت بهره‌مندی از حقوق خود از جمله تحصیل و آموزش با کیفیت، یافتن شغل مطلوب و مشارکت در زندگی سیاسی جامعه خود بی‌بهره هستند. روز جهانی جمعیت فرصتی برای نوسازی تعهدات ما در راستای کمک به جوانان است تا بی‌وقفه به سوی پیشرفت و ترقی جامعه پیش روند.»

وی در ادامه پیام خود آورده است:«برخی از اقدام‌ها فوری است و نباید در انجام آن‌ها درنگ کرد. بسیاری از جوانان محروم از منابع مورد نیازی هستند که بتوانند با آنها خود را از فقر خارج کنند. من به ویژه نگران دختران نوجوانی هستم که ممکن است با تبعیض،‌ خشونت جنسی،‌ ازدواج زودرس و حاملگی ناخواسته مواجه باشند. حتی در میان جوانانی که آنقدر خوش اقبال بوده‌اند که از تحصیلات دانشگاهی برخوردار شوند، عدم اشتغال، اشتغال به کار با پرداخت‌های کم غیرمتعارف و کارهایی که فاقد هرگونه پیشرفتی است به مقدار زیاد دیده می‌شود. راه حل این مشکلات سرمایه‌گذاری برای جوانان در سلامت، تحصیلات، آموزش و اشتغال برای جوانان در دورانی است که در حال گذار حساس از دوره جوانی به دوره بزرگسالی هستند. این امر سبب بهبود چشم انداز و پدیدار شدن افق‌های خوب برای زندگی آنها و آینده مشترک همه ما است.»

در بخش دیگری از پیام بان کی مون آمده است:«سال آینده، آخرین سال برای دستیابی به اهداف توسعه هزاره، شکل‌گیری دستور کار آینده و تدوین موافقتنامه قانونی برای تغییرات آب و هوایی است. جوانان نقش مهمی در تمام این فرآیندها برعهده دارند. همچنین سال 2015 بیستمین سالگرد برنامه عمل جهانی جوانان است. راهنمای عملی این برنامه برای فعالیت‌های ملی و حمایت‌های بین‌المللی هنوز معتبر است. دولت‌ها بویژه برای انجام کامل این برنامه عمل، باید به حقوق انسان‌ها و آزادی‌های بنیادی احترام بگذارند و در مقابل هرگونه خشونت در مقابل نوجوانان پاسخگو باشند.»

دبیرکل سازمان ملل متحد از همگان خواست که اولویت‌های جوانان را در برنامه‌های توسعه‌ای مدنظر قرار دهند، مشارکت با سازمان‌های جوانان را تقویت کنند و جوانان را در تمام تصمیم‌گیری‌هایی که آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، دخالت دهند. با توانمندسازی جوانان امروز، کاری زمینه‌ای انجام خواهد شد تا آینده‌ای پایدار برای نسل‌هایی که خواهند آمد تضمین شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha